Przeczytałem plany - niech Ci tylko ręka Bozi tuningowej broni przed robieniem tam wydechu z zejściem na 2,25! To jest dopręzone 1.8...ja u siebie w B16tce mam 2,5", które już kiedyś pokazało, ze spisuje się genialnie, a co dopiero przy +200ccm i +2 CR..
Moim zdaniem do setupu potrzebujesz tylko kilku rzeczy:
- porządnego wydechu
- zmiany ssącego
- ponownego strojenia
- S80tki
- jeśli ma jeździć faktycznie po zakrętach - twardszego zawiasu.
Nothing more. Jeśli engine jeździ bezawaryjnie to nie dotykaj Do porządniejszych wałkow powyżej ITR musiałbyś mieć zmienione springi i talerzyki.
P.S Nie, nie chce rozpoczynać kolejne wojny tuningowej na średnice wydechu - w dupie mam co kto sądzi i przetestował, bo taki jeden udowadniacz kiedyś się znalazł i nie dało się z nim dyskutować Po prostu mam nadzieję, że Limon posłucha
_________________ doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
Ostatnio zmieniony przez Fawor 2015-08-28, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki bardzo za opinie, auto ma jeszcze kilka innych rzeczy do ogarnięcia poza modami, ale to niedługo opiszę co jeszcze będę robił.
Kamil-R napisał/a:
BTW. Zmieniać legit Nardi kierę na EK9.... Świat się kończy...
Z tą kierą to taki luźny pomysl, Nardi jest kozakiem, do tego bardzo wygodna.
wierzba napisał/a:
pewnie jest za głośny i szuka opcji aby wyciszyć - trzeba pokombinować z tlumikami i będzie ok
soldi po obejrzeniu i usłyszeniu auta stwierdził, że to jedna z głośniejszych Hond jakie słyszał... to już dużo mówi... buddy club ryje banię
Fawor napisał/a:
Przeczytałem plany - niech Ci tylko ręka Bozi tuningowej broni przed robieniem tam wydechu z zejściem na 2,25! To jest dopręzone 1.8...ja u siebie w B16tce mam 2,5", które już kiedyś pokazało, ze spisuje się genialnie, a co dopiero przy +200ccm i +2 CR..
Wstępny plan zakładał zejście za środkowym na 2,25"...w motorsporcie z tego co czytałem i się dowiadywałem to wydechy robi się na zasadzie lejka, żeby utrzymać stałą prędkość przepływu spalin, które zwalniają wraz z odległością. Jeżeli piszę głupoty to poprawiaj, bo póki co to jest wszystko w fazie przemyśleń. Trochę się sugerowałem tym modem:
http://www.typerclub.pl/v...r=asc&start=540
Nie ukrywam, że zależy mi na względnej ciszy, na tyle na ile da się uzyskać z doprężonego B18, Hummerowe tłumiki mi się podobają, Mtechy też. Środkowy tłumik musi być powiększonym przelotem, a co do końcowego to mam cały czas rozkminę na ten temat i sporo szukam po necie... albo komorowy albo jakiś możliwie cichy przelot oem look.
Fawor napisał/a:
Moim zdaniem do setupu potrzebujesz tylko kilku rzeczy:
- porządnego wydechu
- zmiany ssącego
- ponownego strojenia
- S80tki
- jeśli ma jeździć faktycznie po zakrętach - twardszego zawiasu.
Zgadzam się, taki jest plan. Wydech jest bardzo porządny (nie licząć kolektora który wszystko dławi) ale za głośny. Dorzuciłbym jeszcze do tego przepustnicę, a co do otwierania silnika i wrzucania wałków, to jest już najgrubszy plan jaki mam na to auto, ale póki co są inne rzeczy do ogarnięcia więc wiadomo, to zostawię ewentualnie na koniec. Nie chcę zapeszać, ale póki co silnik działa super, VTEC straszy ludzi, jest dobrze.
Co do zakrętów, zawias musi mieć jakieś regulacje bo to jest moje daily i powiedziałbym że odnośnie priorytetów co do dalszych modyfikacji to 60% daily, 40% zakręty, ale może się to z czasem zmienić w jedną lub drugą stronę. Kiedyś zrobię auto w 100% na tor, ale muszę mieć dwa auta w tym celu. Póki co to ma byc szybkie daily w stałej gotowości do jazdy po torze.
ale masz gdzieś tam potwierdzone, że bez zwężenia byłoby gorzej? Znam tą teorię zachowania stałej prędkości przepływu, ale nigdy nie widziałem żadnego testu stawiającego obok siebie w jednym aucie oba rozwiązania. Moje B16 miało/ma wydech 2,5" od początku do końca i na bardzo rygorystycznej (wtedy) hamowni Wojtka w Poznaniu pokazało jako jedno z nielicznych B16 na seryjnym wydechowym 180KM (z jedną z wersji dolotów było nawet 182 kosztem kawałka dołu) i jechało jak złe. Teraz jest znowu to samo, ale nie chce mi się już jechać na hamownie :p
Fakt faktem pomimo mojego kwestionowania, zrobiłem u siebie taki wydech w ECO ale nie chce mi się tego testować na hamowni, bo reszta nie biega jak powinna. Po prostu do wahacza jest po zewnątrz 2,16", od wahacza 2". Ale czy to coś dało...nie wydaje mi się
Po prostu nie trafia do mnie robienie czegoś na pałe "bo ktoś mówi" w porównaniu do rozwiązań, które są sprawdzone.
_________________ doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
to najpierw sprawdź co to jest za kolektor http://www.ek9.org/index....fication.32882/ bo może się okazać, że wcale nie jest zły - ile ma na wyjściu?
masz wykres jak wygląda przebieg Nm?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum