Powitać po krótkiej, a jakże długiej nieobecności w temacie. Jak już wspominałem na tym, czy innym forum, prace trochę przystopowały przy eSce w ostatnim czasie, ale powoli znowu wszystko rusza. Miałem kilka przeprowadzek przez ostatni rok, aż w końcu znalazłem sobie miejsce, gdzie mam nadzieję chwilę pomieszkam. Co najważniejsze udało się znaleźć mieszkanie z garażem pod domem, z czego jestem najbardziej zadowolony (w końcu można modzić o każdej porze dnia i nocy ) A jak już znalazłem to mieszkanko z garażem to przyszła myśl, żeby tą szopę trochę odremontować, bo tak plus minus to cała konstrukcja oprócz nowych drzwi, ma może z 50 lat spokojnie, jak nie więcej. W środku ogólnie sodoma i gomora, musiałem trochę wzmocnić ściany, co by ta szopa nie poleciała przy większym wietrze, niestety takie uroki hameryki, większość konstrukcji z drzewa, trafiają się fajne murowane garaże, no ale nie tym razem...
Tak oto prezentuję się z zewnątrz, wygląda na duży, ale tak na prawdę w środku jest ciasnota, jednak eska jakoś się mieści i coś tam można podziałać...
W środku było troszkę gorzej, gołe ściany, stare suche drzewo, ogólnie masakra...
Ale wersalkę już sobie wniosłem na posiadówki hehe
No i powoli zacząłem działać, na pierwszy rzut poszły ściany, obiłem wszystko dookoła nowymi płytami
Okno przerobiłem sobie na półeczki
Obecnie jakoś tak to mniej więcej wygląda, trochę jeszcze zagracone, ale powoli do celu, wymarzony garaż może to jeszcze nie jest, ale trzeba się cieszyć tym co jest
Na próbę zamówiłem 2 plakaty co by zobaczyć jak to siądzie i wyszło nawet spoko, do tego wpadną plakaty z torami od Pilara'a, narazie nie mogę dobrać odpowiedniej ramki do ich rozmiaru i będę musiał podłożyć coś pod nie, bo na około widać karton... a no i lipa ze szkłem, a raczej plastykiem, przydałby się antyrefleks, bo wszystko się teraz odbija w tych szybach... oszukałem się i nic konkretnego nie znalazłem narazie...
Jeszcze dużo pracy przede mną, ale już przyjemniej się wjeżdża do środka, muszę zająć się teraz posadzką i trochę ją poprawić, jeszcze jakiś sufit pasuje zrobić i będzie już milusio
Garaż był już troszkę poprawiony, to w końcu zabrałem się za wymianę hebla, bo już mnie nosiło, że to wszystko leży w paczkach dobre pół roku...
Zaopatrzyłem się w końcu w narzędzia, które od dawna mi się marzyły i teraz nie wyobrażam sobie już działać przy aucie bez tego, mega ułatwiają sprawę, przy niektórych śrubach, no i nie trzeba się tyle omachać co zwykłym kluczem...
Do tego radlerek na gorące wieczory i działamy
Na przód jak wiadomo wleciał zacisk Spoon'a z tarczą 330mm, do tego adaptery od BalladeSports coby odsunąć zacisk wystarczająco od tak dużej tarczy, wszystko plug&play, jak się później okazało, nie do końca...
Za nim wybrałem Spoon'a to długo myślałem co robić, czy brać kit od Stoptecha, czy brać sam zacisk Spoon'a na seryjną tarczę i w końcu Ballade Sports wyskoczyło, z big brake kitem pod spoon'a, dlatego od razu się na to rzuciłem, myślę duża tarcza, będzie ładniej wizualnie, jak z seryjną, a do tego będę miał wymarzony zacisk... będąc jednym z pierwszych, którzy kupili tę dużą tarczę nie miałem pojęcia, że tak na prawdę spoon tak dużej tarczy nie ogarnie... bo oczywiście sam wykonawca, adapterów nic o tym nie wspomniał, jak i nie było jeszcze osób, które by to przetestowały... dopiero przy montażu okazało się, że klocek nie obejmuje całością tarczy, wystaje do tyłu około 3-6 mm, na zdjęciu wydaje się więcej, ale uwierzcie, aż tak źle nie jest heh
No i dupa, trochę mi w tym momencie macki opadły, zacząłem, szukać czy przypadkiem czegoś na odwrót nie założyłem, ale wszystko wydawało się ok... od razu mail do producenta zestawu pod ten zacisk i szybka konsultacja z prof. Hondatą no i okazało się, że tak już musi być, bo zacisk bliżej tarczy już nie będzie, a co za tym idzie i klocek nie wsunie się głębiej na tarczę... chłopaki zapewniali mnie, że wszystko było sprawdzane w torowych warunkach i że wszystko działa jak należy i żeby się tym zbytnio nie przejmować... jak się później okazało na testach, rzeczywiście wszystko działa jak należy, żadnych wibracji, nic niepokojącego... pozostała tylko myśl w głowie, że nie jest idealnie, no i klocek będzie się zużywał nierównomiernie, ale przy przebiegach tego POMNIKA to w sumie nie gra większej roli... koniec końców trochę żałuję, że nie poszedłem w Stoptech'a, ale może kiedyś jak się znudzi ten setup to wpadnie coś innego, zresztą jak dla mnie to i tak przerost formy nad treścią, ale przynajmniej jakieś tam marzenia się spełnia o fajnych gratach...
Wpadł też dystans H&R, żeby kółeczko odsunąć od zacisku, luzu teraz jest aż za dużo, gorsza sprawa była z inną sprawą, ale o tym za chwilę...
Klocki przód tył Stoptech Street
I przewody Stoptech
Plus brakujący uchwyt przewodu hamulcowego z jednej strony (ktoś kiedyś musiał zapomnieć założyć )
Zacisk od tylca
Wago też porażka, jak zacisk Spoon'a lżejszy od OEM...
Spoon
OEM
Tak tarcza nadrabia wagą
Stara
Nowa
Także "zmniejszenie momentu bezwładności poprzez zredukowanie masy elementów wirujących" nie wyszło tym razem Za to główki cięgła w Ohlinsie redukują tę masę
Przymiarka Volka
I OEM v1
Jak się później okazało, po założeniu opon na OEM koło, odważniki za ciula nie przeszły by nad zaciskiem, dobrze, że w porę się pokapowałem i nie ruszyłem autem, bo byłaby piękna ryska na spoonie
Na szczęście odważniki w Volku kryją zacisk z luzem, także to mnie najbardziej cieszy, OEM to tylko tak, żeby był w razie czego, po konsultacjach z wulkanizatorem, wywaliliśmy odważniki wewnątrz felgi całkowicie, gość mówił, że komp tak małą wartość pokazuje, że i tak tego nie odczuję... no i po testach rzeczywiście, jedzie spoko, także jak na zapasową felgę może być takie rozwiązanie.
Teraz tylny hebel, na tył wleciała też tarcza 330mm, adapter do zacisku, klocki i przewody stoptech
Po rozebraniu tyłu, stwierdziłem, że fajnie byłoby odświeżyć też zacisk, już byłem bliski renowacji zacisku, ale znowu po pogawędce z Hondatą padło na to, że zamówiłem nowy OEM zacisk na tył... tydzień oczekiwania i przyleciał :wub:
Przez chwilę jarałem się bardziej tym zaciskiem jak Spoonem, taki piękny i nowy, że aż żal go zakładać
Nowy vs Stary
Waga też ciekawa nowy vs stary hehe
Ale to pewnie przewód na starym zacisku i syf zrobił różnicę
I najlepsza część składanie
Osłony ręcznego trochę zmęczone życiem, próbowałem czyścić, ale efekt słaby, żałuję, że od razu nie zamówiłem też nowych, ale jeszcze będzie okazja...
śrubeczki
No i z tyłu przymiarka felgi i odważnik w OEM kole jest blisko, ale na szczęście przechodzi z luzem, uffff...
Chciałem przymierzyć Volka, zakładam koło i widzę takie oto coś na oponie
Przecięte aż do drutów, jakim cudem to nie strzeliło, nie wiem, nie wiem też jak to się stało, ale widocznie coś ostrego najechałem
Zamówiłem więc oponki na tył i przy okazji zestaw na OEM kółko
Volk dostał Bridgestone POTENZA RE-71R
A OEM Falken AZENIS
I przymiarka obu kółek już z oponą, OEM wypada słabiej jak Volk, może jakby obniżyć auto tak jak było kiedyś, byłoby lepiej, ale w tej chwili słabo to wygląda... to samo tyczy się nakrętek, za pstrokato i już niedługo je zmienię...
Muszę zmienić naklejki na Volkach bo narazie jest Racin'
Do odpowietrzenia układu, użyty płyn ATE Typ 200
I takie oto ustrojstwo, zanim nauczyłem się dobrze tym posługiwać, to rozlałem z litrę płynu, ale jak już ogarnąłem sprawę to nie wyobrażam sobie inaczej odpowietrzać hebli, przede wszystkim można to robić samemu, a to już mega zaleta...
Przy okazji prac na heblem, rzucił mi się w oczy zawór VTEC, zdrowo ubrudzony, więc przy okazji trochę poczyściłem plus wpadły nowe uszczelki i na to coverek od Password'a
Wymiana oleju i przy okazji założyłem w końcu Oil Filter Stopper od Roberta :cheers: uchwyt poszedł w kolor auta, chociaż wyszło chyba trochę za ciemno
Kiedyś udało mi się też załapać na zakup grupowy Short Shifter'a by Renegade Motosport (dzieło sztuki) powoli zabieram się za montaż
Trochę już potestowałem hebel i jak narazie jest pięknie... może nie czuć jakiejś wielkiej różnicy względem OEM, ale większa tarcza, czterotłoczek z przodu i nowy zacisk z tyłu coś na pewno polepszyły...
Porównanie stary hebel vs nowy
I na koniec parę fotek o niczym
Otwarte drzwi na OTOMOTO
Mały zlocik (Si uturbione, lata pięknie)
Następny w kolejce czeka zawias, kompletuję graty i wszystko idzie do wymiany, nie mogę już patrzeć na te styrane wahacze i inne pierdoły, dodatkowo gumki w zawiasie też już swoje przeszły i pasuje je wymienić. Dodatkowo eSka pewnie po wszystkim znowu pójdzie w dół, a może i wcześniej... jednak wysokość, która jest teraz nie robi wizualnie, kiedyś narzekałem na obniżenie za duże, ale teraz jest znowu koza i musi ciut pójść w dół. Pozdro
PS. Postimages.org padło i znowu wszystkie fotki z tematu odeszły w siną dal, teraz niby zmienili nazwę domeny, ale co z tego jak trzeba by wszystko od nowa podlinkować, ręce już opadają do tych serwisów z fotkami...
kufffa zawsze jak tutaj zaglądam to kopara mi opada powtórzę się po raz kolejny ale strasznie Ci zazdroszczę dostępności tych wszystkich części garaż super klimat! zazdro re71r tylny zacisk z nową tarczą kozacko wygląda, koszty spore? propo adaptera i przedniego zacisku to jestem w szoku że ballade zdecydowało się cos takiego wypuszczać na rynek nie informując klienta w sumie nawet jak by informowali to nie wiem po co takie coś robić, zestaw jest cięższy, powierzchnia klocka z tarczą mniejsza no i dodatkowo ciekaw jestem jak ten klocek będzie sie zachowywał gdy będzie zużyty w 70%, ciekawe jak z generowaniem ciepła przy takim ułożeniu klocka ... kuffa strasznie dziwny pomysł
ps. znów zapomniałem o łącznikach staba ale zaraz jade na garaż i dostaniesz info ! sorry!
_________________ "if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
I to była idealna lektura na niedzielny wieczór, za co dzięki !
Auto faktycznie zbliża się do stanu "pomnik", żal tym jezdzić itd hehe
Graty rewelacja
Nie ma sprawy, polecam się na przyszłość, też lubię Tw up'y poczytać, także vice versa, podziękował
Co do "pomnika" to fakt, jeszcze moment i będzie żal to ruszać, ale tak to już jest z tymi modami, człowiek marzy o fajnych gratach, a później jak już są to szkoda z tego korzystać zgodnie z przeznaczeniem, chociaż są ludzie, którzy korzystają i tego zazdroszczę... najlepiej byłoby mieć drugą eSkę do chłosty, a tą trzymać pod kocem... pewnie kiedyś jak ściągnę auto do kraju to będzie okazja w końcu przetestować to wszystko gdzieś na torze, będę gotowy sprzętowo, trzeba będzie tylko podszlifować umiejętności heh
Hondata napisał/a:
No co powiem Panie....
.... Ameryka
Haha a jak! Dzięki jeszcze raz za wyjaśnienie wielu spraw, trochę czasu dzięki temu zaoszczędziłem, no i człowiek trochę mądrzejszy teraz w paru kwestiach!
antek napisał/a:
Piękny up!
gaseb napisał/a:
Troche dziwnie wygląda kiedy klocek "zjada" tak mało tarczy hamulcowej. Zacisk i tarcze oraz podejście do tematu rewelka!
To prawda, lipa z tym jest lekka, ale jak już pisałem, nie przeskoczę tematu, myślałem nawet już chwilę nad seryjną tarczą, ale znowu bieda by była względem tyłu, jest jeszcze taka opcja żeby znaleźć lekko mniejszą tarczę, jak np. w Stoptechu te 328 mm które podają i klocek już by ciutkę więcej zjadał, tylko wysokość tarczy odpowiednio dobrać i można by potestować. Narazie musi zostać chyba tak jak jest.
Yaca napisał/a:
kufffa zawsze jak tutaj zaglądam to kopara mi opada powtórzę się po raz kolejny ale strasznie Ci zazdroszczę dostępności tych wszystkich części garaż super klimat! zazdro re71r tylny zacisk z nową tarczą kozacko wygląda, koszty spore? propo adaptera i przedniego zacisku to jestem w szoku że ballade zdecydowało się cos takiego wypuszczać na rynek nie informując klienta w sumie nawet jak by informowali to nie wiem po co takie coś robić, zestaw jest cięższy, powierzchnia klocka z tarczą mniejsza no i dodatkowo ciekaw jestem jak ten klocek będzie sie zachowywał gdy będzie zużyty w 70%, ciekawe jak z generowaniem ciepła przy takim ułożeniu klocka ... kuffa strasznie dziwny pomysł
ps. znów zapomniałem o łącznikach staba ale zaraz jade na garaż i dostaniesz info ! sorry!
Części wiadomo, co sobie nie wymyślisz to wszystko praktycznie na miejscu, albo można ściągnąć w krótkim czasie... RE71R mega opona, strasznie mi się podoba ogólny wygląd tych opon, wcześniej miałem RE11 i twarda boczna ścianka, super wyglądała na feldze, dlatego teraz jak się poddała jedna RE11 a już ich nie produkują to zdecydowałem się na RE71R, w sumie ja nigdy do końca nie wykorzystam możliwości tej opony na ulicy, ale przynajmniej ładnie wygląda heh
Co do tylnego zacisku to cały kit od Balladesports to $399 https://www.balladesports...-rotor-kit-rear taki adapter można by ogarnąć samemu mając dostęp do odpowiedniej maszyny i do tego odpowiednio dłuższe śruby, żeby przymocować zacisk, a sama tarcza to sam jestem ciekaw, jak to ogarnęli, czy dobrali coś z jakiejś innej marki, czy specjalnie produkowana na potrzeby tego adaptera, bo tył jest moim zdaniem dobrany idealnie, klocek łapie całą powierzchnią i wszystko siedzi jak należy... Project Mu już od dawna miał takie coś w swojej ofercie, tyle, że z dwuczęściową tarczą no i o odpowiednio kosmicznej cenie http://www.evasivemotorsp...de=S2000-BRAKES
Co do przodu to tak jak piszesz trochę lipa, że od początku nie informują o tym, wtedy nigdy bym się na to nie zdecydował, brałbym Stoptecha Trophy i byłoby jeszcze bardziej kozacko, tylko znowu ten nieszczęsny Spoon zawsze mi się marzył i jak pojawiła się opcja większej tarczy do tego zacisku to od razu mnie to przekonało... pisałem do nich i zapewniali że to było chłostane wszystko na torze i nie ma z tym żadnych problemów, nawet proponowali żeby przyszlifować trochę uszy klocka co by głębiej siadł, ale wtedy znowu tylny uchwyt w spoonie, który trzyma klocek na miejscu nie dociskał by klocków do końca i co wtedy? Także jak zaczęli mi dawać takie propozycje to już kompletnie zmieniłem zdanie o tej firmie, taka trochę fuszerka, żeby było... druga sprawa jest taka, że ten spoon to nie do końca ich wina... początkowo pracowali nad tym, żeby tarczę 330 mm zaadoptować pod OEM zacisk https://www.balladesports...rotor-kit-front i myślę, że z tymi adapterami, podobnie jak z tyłem klocek obejmuję całą powierzchnią tarczę... później pewnie pracowali nad najbardziej popularnym aftermarketowym zaciskiem do eski czyli spoonem i zrobili tulejki co by go odpowiednio odsunąć do dużej tarczy jednak nie mogli już przeskoczyć tego, że Spoon po prostu nie jest stworzony aż do tak dużej tarczy, sam Spoon podaje, że zacisk jest pod OEM tarczę i większe, ale nie podaje ile większe...
Niedawno wypuścili wersję pod zacisk z FK8/FK2 i patrząc po fotach widać, że klocek już więcej zbiera, widocznie zacisk może pomieścić odpowiednio większą tarczę, ale tam w serii chyba jest coś koło 350mm https://www.balladesports...o-big-brake-kit
Ciekawe jakby to siadło na takiej tarczy, też piszą, że pod spoona, a że wymiar ten sam to może podobna stuacja jest jak tutaj, że klocek nie obejmuje całej tarczy, lecz cena taka, że raczej nie będę sprawdzał Ciekawi mnie strasznie jakie wymiary ma dokładnie tarcza która przychodzi w zestawie z BBK Stoptech'a jakby wysokość się zgadzała i podeszła by pod zacisk spoona to myślę, że ta średnica 328 mm trochę by uratowała sytuację, szkoda, że nie ma jak tego przetestować, bo jakby to zagrało to było by kozak z dwuczęściową tarczą...
Jakbyś mógł sprawdzić te łączniki byłoby git, nie pali się jakoś specjalnie z tym, ale powoli zaczynam kompletować cały zawias, trochę wahaczy będzie OEM, trochę będzie od Hardrace i nie wiem co robić z tymi łącznikami, jeżeli są takich samych wymiarów jak OEM to biorę Hardrace, jeżeli na odwrót to pójdę w oem, bo chcę uniknąć tego tarcia o amorek, który się pojawił przy zamienniku...
Tomac napisał/a:
Dobry patent z tymi antyramami w garażu
Dzięki, też mi się to widzi, to w sumie tak dla testów, wydrukowałem 2 lepsze foty, żeby ogólnie przetestować firmę jak z jakością itp. jedynie te ramki ze zwykłą szybką trochę nie teges, antyrefleks musi być.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum