dokladnie, taki sport wstawiaj slupek i napie... dalej
wazyles seryjna nagrzewnice? ile mozna na tym zaoszczedzic wstawiajac sportowa, ktora wazy 0,5kg?
Kurde, mi też S2k jakoś dziwnie podczas upalania chodziło na Millersie 5w40... przez całe zawody na Pszczółkach zjadła cały bagnet oleju, a też nie kopciła i nic się nie działo. Temperatura była kosmiczna, około 120st co sesje. Chyba na coś innego zmienie olej.
Auto: TypeS na ropę Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 2730 Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2018-04-16
xero napisał/a:
dokladnie, taki sport wstawiaj slupek i napie... dalej
wazyles seryjna nagrzewnice? ile mozna na tym zaoszczedzic wstawiajac sportowa, ktora wazy 0,5kg?
sama nagrzewnica jest seryjna i wazy nie wiele, Jest poprostu wyciagnieta z tej całej zabudowy i podpiety wentylator. Nie ważyłem, na rękę 2-3kg
Kamil-R napisał/a:
Kurde, mi też S2k jakoś dziwnie podczas upalania chodziło na Millersie 5w40... przez całe zawody na Pszczółkach zjadła cały bagnet oleju, a też nie kopciła i nic się nie działo. Temperatura była kosmiczna, około 120st co sesje. Chyba na coś innego zmienie olej.
kopcenie w sumie nie ma nic do panewek fakt, ze dostawał ostro bo 15 min na sesje na kręciołku to męczarnia. 120 stopni na krótkim krętym torze to raczej norma.
Zegar ciśnienia i temp fakt by się przydał a najbardziej to chłodnica oleju.
Po prostu był to koniec dla tego motoru, zdarza się i tyle
Następny może więcej zniesie
$$Honda Fan$$ napisał/a:
Zalejcie Mobila 5W50
A tak serio to szkoda, że się zepsuło
Coś ostatnio jest z Millersem na rzeczy. W necie już spotkałem zle opinie, a sam tylko ten olej leje do każdego auta od lat, do teraz nic się nie stało.
Ale z olejami to zawsze temat rzeka i kwestia farta jak się trafi, niezależni jakiej firmy
tutaj żadne zegary nic nie pomogą
jak masz 100 lat to umrzesz choćbyś sobie 2 razy dziennie mierzył temperaturę
można oczywiście poskładać cały dół na nowych częściach ale to lołbudżet ni będzie, niestety od kilku lat kupienie sensownego słupka b16 to już też lołbudżet przestaje być
będziesz musiał Krzychu iść bardziej oldschoolowo i na d16 przejść
Primox, troche bzdury gadasz. Panewka pada jak brakuje smarowania albo od zlego pasowa ia. Czyli:
- olej odplywal na zakretach ( co na sliku jest b. Mozliwe)
- ktos juz tam wsadzal swoje lapy i nie zamontowal oem panewek w odpowiednim pasowaniu,
- slaby/ przegrzany olej,
Pytam bo sam mam wyremontowane B i chcial bym uniknac podobnej awarii. Wlasnie jestem na etapie wyboru oleju i zastanawialem sie nad millersem cfs 5w40 lub motulelem 300v 5w40. Po tym co tu przeczytalem chyba kupie motula ...
15 min na sesje na kręciołku to męczarnia. 120 stopni na krótkim krętym torze to raczej norma.
Po 15 min. na kreciołku to tam raczej więcej jest jak 120 stopni tym bardziej w B serii gdzie jest grzejnik pod miska
120st. to nie jest jakaś kosmiczna temperatura dla dobrego oleju
Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, trza podmieniać słupek i upalać dalej
tutaj żadne zegary nic nie pomogą
jak masz 100 lat to umrzesz choćbyś sobie 2 razy dziennie mierzył temperaturę
ale głupoty piszesz... , zegar to podstawa zwłaszcza na małym obiekcie gdzie jest piłowanie na niskich biegach do odcinki non stop, poza tym w Bserii kolektor grzeje dodatkowo miskę
_________________ "if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
Auto: TypeS na ropę Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 2730 Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2018-04-16
Przyznaje, że mogłem sam go ubić, zanim padło poszło kilka kółek ogniem i rzeczywiście mogłem przegrzać olej, byłby zegar pewnie wczesniej bym odpuścił
padło - trudno, dogadywany jest nowy silnik i chyba będzie total seria b18c4 raczej z pewnej ręki
Lista rzeczy na które trzeba uważać w przypadku Bserii jest cholernie długa, dlatego Kseria kosztuje na naszym rynku 2x tyle pewnie.
Olej to najważniejsza zasada, jak i jego temperatura.
Dla przykładu miałem doprężone B18 na stg3. Ustawiłem się z kolegą na obwodnicy, rolka z 2 biegu do 5 biegu, olej 130*
Wtedy właśnie kupiłem chłodniczkę Mocala.
Generalnie dla mnie must have w Bserii:
Przegrody miski
Kolektor owinięty do samego końca konkretnym bandażem
Sprawdzona oliwa, zawsze lałem Millersa i było OK, czy to w B czy K, teraz leję też do Cupry i DC2
Zegary temperatury jak i ciśnienia z warningiem
Odcinkę rozsądnie niżej, bo jak wiadomo na trzepakach wali się pod 9krpm bez problemu
Im krótsza skrzynia i FD tym szybciej się zagotuje znowu bez tej chłodnicy oleju
U mnie głupi filtr oleju zmieniał ciśnienie oleju ! Na jałowym miałem 2,5 jak dobrze pamiętam, na upalaniu ponad 5.
Fulek, ale ja nie o tym że masz je wsadzić, tylko jak tam to zrobisz, to silnik upadlasz kilka sezonów nawet, Bserie jeden
Rozumiem założenie tego auta, tak tylko porównałem sobie.
Z Bserią na regularne wypady, trzeba się liczyć i trzymać drugi w garażu na podmianę, bo wiadome jest że jebnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum