Auto: TypeS na ropę Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 2728 Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2018-10-25
Tommi01 napisał/a:
oczom nie wierzę fulek na 17 "
ciekawe co napisze po jezdzie
Tez jest ciekawy
Tommi01 napisał/a:
fulek napisał/a:
najarałem się przez chwilę na jedno niekompletne dc2 z olx za 16500, ale po bliższym zapoznaniu, zostaje przy ek4 gdzieś tam z tyłu głowy jest chęć na torową dc2
ponoć mocno ruda ją wcina .
to jeszcze bym przeżył bo elementy które wcina ruda czyli tylne nadkola i wnęka koła zapasowego i tak by szła do wycięcia z rozmowy jeszcze wynikło, że skrzynia haczy i przy odcince zgrzyta co według sprzedającego jest normą w s80 no i oprócz recaro brakuje jeszcze jakiś pierdół typu tylny stab, zegary. ALE dobrze bo jestem coraz bliżej zrobienia Work EK4 Poland edition
17/8,5 albo i nawet szerzej to standard w większości timeatackowych killerów na świecie, na naszym podwórku jhm'y też montują takie koła i widać działa
tak mam b18 około 210-220km i napewno trochę zmuli na prostej ale myślę, że z nawiązką odrobi na curvach
dla przykładu wspomniane Work EK4 z seryjnym b18c, setup kół dokładnie taki jak robi się u mnie z tą różnicą, ze na tyle jest 16/7 z oponą 205/50/16 u mnie będzie 17/7 z oponą 205/40/17
Argumentem za 13 bylo to ze auto lepiej sie napedzalo, opona byla tania, felga była tania, hamulec czyli masa nieresorowana był lżejszy i dodatkowo tańszy.
17 bedzie droga, opona i felga duzo cieższa, hamulec mozna za to dac wiekszy ale skoro 262 ogarniało przy 13 to czy konieczny?
Jakie są plusy 17 cali w civicu do TA Auto też wyżej stoi na 17 kołach, Kwestie wizualne pomińmy
Moim zdaniem może chodzić o sztywność ścianki opony. Te 13 to jednak mega duży balon i na takim poznaniu gdzie jest dużo szybkich łuków na bank 17 będzie szybsze niż 13.
większa precyzja w zakrętach i znacznie większy wybór opon - 2 podstawowe zalety.
Przy TA nie startujesz z miejsca, zeby , az tak odczuc przymulenie, zreszta przy 220 koniach i 900kg nie przesadzajmy, ze bedzie to jakas Bóg wie jaka róznica.
Według mnie zmiana na plus i potwierdzają to doświadczeni zawodnicy.
Sam też wlatuje na 17 od przyszłego sezonu
Auto: TypeS na ropę Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 2728 Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2018-10-25
Generalnie tak, powierzchnia styku, felga szerokością dopasowana do szerokości opony, niski profil opon to wszystko razem musi dawać efekt w zakręcie
Zrobiłem troszkę pomiarów i ku mojemu zdziwieniu nie ma tragedii
17/8.5 waży 8.3kg
13/7 waży 6kg
17 z semi 235/40/17 - 18kg ze slickiem będzie lżej
13 z dojechanym slickiem 240/57/13 - 14kg
a róznica w wysokości całego koła to tylko ~3,5cm
Wiec nie ma co dramatyzować z tym zamuleniem
Fakt opony trochę droższe ale przez ostatni sezon zajechałem tak naprawdę 2 opony, na poznaniu i silesi na jedną sesje pożyczyłem koła od kolegi by zrobić best lapa i to wszystko, tylne są dalej w bardzo dobrym stanie... Więc max co mi potrzebne to 4opony na przód i 2 na tył
Co do hebla zostaje narazie 262 bo mam świeże klocki rc6 i generalnie działa to, w przyszłości będę chciał zapodać 4paka więc na tym urwiemy kg
Moim zdaniem może chodzić o sztywność ścianki opony. Te 13 to jednak mega duży balon i na takim poznaniu gdzie jest dużo szybkich łuków na bank 17 będzie szybsze niż 13.
Ile masz takich torów jak Poznań w PL, a ile takich jak Jastrząb, Łódź, Modlin, Kielce itp?
Moim zdaniem do B18 17" to strzał w kolano na PL warunki. Ale chce się mylić
Auto: TypeS na ropę Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 2728 Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2018-10-25
Tylko, że właśnie najbardziej interesuje mnie Silesia z racji odległości no i Poznań. TAP na przyszły rok bardzo możliwe, że będzie dublował większe tory Na małych torach trudno będzie trzeba jechać tak jak jest
Auto: jest! ;) Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 1631 Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-10-25
fulek napisał/a:
Generalnie tak, powierzchnia styku, felga szerokością dopasowana do szerokości opony, niski profil opon to wszystko razem musi dawać efekt w zakręcie
Zrobiłem troszkę pomiarów i ku mojemu zdziwieniu nie ma tragedii
nie bierzesz tylko pod uwage kluczowej kwestii, na jakim promieniu ta masa sie znajduje w 13stce beben felgi jest na duzo mniejszym promieniu. nie porownasz tego jeden do jednego samymi wagami. rozpedzenie tej masy jak i wyhamowanie bedzie trudniejsze, nawet jezeli felgi beda wazyc tyle samo.
testy testy testy!
czasem większe znaczenie od rozmiaru ma typ mieszanki, nie wspominając o stanie opony (np ile cykli grzewczych przeszła)
na Kielce nic nie przebije świeżej 13ki, po prostu nie ma szans - tutaj już było wiele testów i porównań
obstawiam, że podobnie będzie na wszelkich innych mocno krętych obiektach
na innych torach nie wiem, gdybym miał obstawiać zaryzykowałbym tezę, że na poznań będzie najszybsza dobra 15ka na lekkim kole, ale bez testów to tylko gdybanie
Auto: TypeS na ropę Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 2728 Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2018-10-25
jestem przekonany, że na Poznań i Silesie 17 będzie najszybsza, opona oczywiście będzie odpowiednia Kręcioły pojadę tylko te co będą w kalendarzu TAP. Bezpośredniego testu nie będzie bo raz, że musiałbym trzymać 13 w garażu a dwa to musiałbym specjalnie kupić jakieś świeżynki opony
qureku
Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 150 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-25
NO jestem mega ciekawy jak to będzie sie zachowywać w porównania do 13.
Jak dla mnie 13 mają turbo zaletę w cenie opon i tym, ze skracają skrzynie biegów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum