Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
EK4 1995
Autor Wiadomość
Wojtuuus 
EF enthusiast


Auto: EE9 / JZS160
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-25   

Shingo napisał/a:
Z Intry 13 na 17 :shock:


Przepraszam, że spytam, co w tym dziwnego?
_________________
Honda Civic Ferio 6th Generation

Drogi są niebezpieczne, dlatego trzeba jeździć szybko, by czas przebywania na drodze skrócić do minimum.
 
 
 
fulek 


Auto: TypeS na ropę
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 2728
Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2018-10-25   

Tommi01 napisał/a:
oczom nie wierzę fulek na 17 " :lol: :lol: :lol:

ciekawe co napisze po jezdzie



Tez jest ciekawy :mrgreen:

Tommi01 napisał/a:


fulek napisał/a:
najarałem się przez chwilę na jedno niekompletne dc2 z olx za 16500, ale po bliższym zapoznaniu, zostaje przy ek4 ;-) gdzieś tam z tyłu głowy jest chęć na torową dc2 :->


ponoć mocno ruda ją wcina .



to jeszcze bym przeżył bo elementy które wcina ruda czyli tylne nadkola i wnęka koła zapasowego i tak by szła do wycięcia :-> z rozmowy jeszcze wynikło, że skrzynia haczy i przy odcince zgrzyta co według sprzedającego jest normą w s80 :lol: no i oprócz recaro brakuje jeszcze jakiś pierdół typu tylny stab, zegary. ALE dobrze bo jestem coraz bliżej zrobienia Work EK4 Poland edition :lol:


piczu napisał/a:
ejcz napisał/a:
KOło będzie wyższe o 10cm? Co da taka zmiana?

Miska z K będzie wyżej od ziemi :mrgreen:


Krzyh00 napisał/a:
spy photo 8-)

Obrazek


Wojtuuus napisał/a:
Shingo napisał/a:
Z Intry 13 na 17 :shock:


Przepraszam, że spytam, co w tym dziwnego?


17/8,5 albo i nawet szerzej to standard w większości timeatackowych killerów na świecie, na naszym podwórku jhm'y też montują takie koła i widać działa ;)

tak mam b18 około 210-220km i napewno trochę zmuli na prostej ale myślę, że z nawiązką odrobi na curvach 8-)

dla przykładu wspomniane Work EK4 z seryjnym b18c, setup kół dokładnie taki jak robi się u mnie z tą różnicą, ze na tyle jest 16/7 z oponą 205/50/16 u mnie będzie 17/7 z oponą 205/40/17

http://www.speedhunters.c...work-ek4-civic/
https://www.youtube.com/watch?v=cBBwM7n4SRo

a tutaj eg 210km z kołem 295/30/18 :shock:
https://www.youtube.com/watch?v=LEKTpHz1ohA

Limon napisał/a:
ciekawa zmiana, niemniej jednak w tematach Fulka widziałem już bardziej spektakularne zwroty akcji :mrgreen: :mrgreen:


:mrgreen:
 
 
Shingo 

Auto: B16A
Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 143
Skąd: JDM
Wysłany: 2018-10-25   

Argumentem za 13 bylo to ze auto lepiej sie napedzalo, opona byla tania, felga była tania, hamulec czyli masa nieresorowana był lżejszy i dodatkowo tańszy.
17 bedzie droga, opona i felga duzo cieższa, hamulec mozna za to dac wiekszy ale skoro 262 ogarniało przy 13 to czy konieczny?
Jakie są plusy 17 cali w civicu do TA :?: Auto też wyżej stoi na 17 kołach, Kwestie wizualne pomińmy
 
 
Karamba_DC2


Auto: DC2/S2K/Cupra300/Abarth
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 5986
Skąd: Bydgoszcz/Bremen
Wysłany: 2018-10-25   

No to wymusza zdjęcie z wagi, ile kg chcesz urwać?
Będzie Brembo 4tłok chociaż?
_________________
 
 
Kuniu4 

Auto: ITR K20 & M3 RS
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 259
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2018-10-25   

No ciekawe, ja z 15" przesiadam się na 13" , a Ty robisz dokładnie krok w drugą stronę :)
Ciekawy jestem efektów, w razie co wsadzisz K20 i po problemie :lol:
 
 
Game 


Auto: sr20det
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1592
Skąd: Sarbinowo
Wysłany: 2018-10-25   

Moim zdaniem może chodzić o sztywność ścianki opony. Te 13 to jednak mega duży balon i na takim poznaniu gdzie jest dużo szybkich łuków na bank 17 będzie szybsze niż 13.
_________________

 
 
xero 


Auto: GTI / ST150 race car / Vespa 125 :)
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 357
Skąd: Wwa
  Wysłany: 2018-10-25   

większa precyzja w zakrętach i znacznie większy wybór opon - 2 podstawowe zalety.
Przy TA nie startujesz z miejsca, zeby , az tak odczuc przymulenie, zreszta przy 220 koniach i 900kg nie przesadzajmy, ze bedzie to jakas Bóg wie jaka róznica.
Według mnie zmiana na plus i potwierdzają to doświadczeni zawodnicy.
Sam też wlatuje na 17 od przyszłego sezonu 8-)
 
 
Krzyh00 


Auto: jest! ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 1631
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-10-25   

chodzi o powierzchnie styku opony z podlozem, im wieksza srednica tym powierzchnia styku wieksza.
_________________
 
 
fulek 


Auto: TypeS na ropę
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 2728
Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2018-10-25   

Generalnie tak, powierzchnia styku, felga szerokością dopasowana do szerokości opony, niski profil opon to wszystko razem musi dawać efekt w zakręcie

Zrobiłem troszkę pomiarów i ku mojemu zdziwieniu nie ma tragedii :-D

17/8.5 waży 8.3kg
13/7 waży 6kg



17 z semi 235/40/17 - 18kg ze slickiem będzie lżej ;-)
13 z dojechanym slickiem 240/57/13 - 14kg



a róznica w wysokości całego koła to tylko ~3,5cm


Wiec nie ma co dramatyzować z tym zamuleniem 8-)


Fakt opony trochę droższe ale przez ostatni sezon zajechałem tak naprawdę 2 opony, na poznaniu i silesi na jedną sesje pożyczyłem koła od kolegi by zrobić best lapa i to wszystko, tylne są dalej w bardzo dobrym stanie... Więc max co mi potrzebne to 4opony na przód i 2 na tył

Co do hebla zostaje narazie 262 bo mam świeże klocki rc6 i generalnie działa to, w przyszłości będę chciał zapodać 4paka więc na tym urwiemy kg :)


Kuniu4 napisał/a:
przesiadam się na 13"


Stary zrobię dobrą cene na pakiet 13 :mrgreen:
 
 
Kuniu4 

Auto: ITR K20 & M3 RS
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 259
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2018-10-25   

Game napisał/a:
Moim zdaniem może chodzić o sztywność ścianki opony. Te 13 to jednak mega duży balon i na takim poznaniu gdzie jest dużo szybkich łuków na bank 17 będzie szybsze niż 13.


Ile masz takich torów jak Poznań w PL, a ile takich jak Jastrząb, Łódź, Modlin, Kielce itp?

Moim zdaniem do B18 17" to strzał w kolano na PL warunki. Ale chce się mylić :)
 
 
fulek 


Auto: TypeS na ropę
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 2728
Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2018-10-25   

Tylko, że właśnie najbardziej interesuje mnie Silesia z racji odległości no i Poznań. TAP na przyszły rok bardzo możliwe, że będzie dublował większe tory :) Na małych torach trudno będzie trzeba jechać tak jak jest

Będziem testować :-P
 
 
Krzyh00 


Auto: jest! ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 1631
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-10-25   

fulek napisał/a:
Generalnie tak, powierzchnia styku, felga szerokością dopasowana do szerokości opony, niski profil opon to wszystko razem musi dawać efekt w zakręcie

Zrobiłem troszkę pomiarów i ku mojemu zdziwieniu nie ma tragedii :-D


nie bierzesz tylko pod uwage kluczowej kwestii, na jakim promieniu ta masa sie znajduje ;-) w 13stce beben felgi jest na duzo mniejszym promieniu. nie porownasz tego jeden do jednego samymi wagami. rozpedzenie tej masy jak i wyhamowanie bedzie trudniejsze, nawet jezeli felgi beda wazyc tyle samo.
_________________
 
 
primox

Auto: eg6 k20
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 375
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-10-25   

testy testy testy!
czasem większe znaczenie od rozmiaru ma typ mieszanki, nie wspominając o stanie opony (np ile cykli grzewczych przeszła)
na Kielce nic nie przebije świeżej 13ki, po prostu nie ma szans - tutaj już było wiele testów i porównań
obstawiam, że podobnie będzie na wszelkich innych mocno krętych obiektach
na innych torach nie wiem, gdybym miał obstawiać zaryzykowałbym tezę, że na poznań będzie najszybsza dobra 15ka na lekkim kole, ale bez testów to tylko gdybanie
_________________
Szybciej niż rynek, czyli moje EG6
 
 
fulek 


Auto: TypeS na ropę
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 2728
Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2018-10-25   

jestem przekonany, że na Poznań i Silesie 17 będzie najszybsza, opona oczywiście będzie odpowiednia :) Kręcioły pojadę tylko te co będą w kalendarzu TAP. Bezpośredniego testu nie będzie bo raz, że musiałbym trzymać 13 w garażu a dwa to musiałbym specjalnie kupić jakieś świeżynki opony
 
 
qureku 

Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-25   

NO jestem mega ciekawy jak to będzie sie zachowywać w porównania do 13.
Jak dla mnie 13 mają turbo zaletę w cenie opon i tym, ze skracają skrzynie biegów


Ps DS2500 vs RC6 ?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna