Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacje K seria
Autor Wiadomość
michalkaza 


Auto: Civic EJ/EK9 K20A2 Kanarek :)
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 102
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 2019-08-06   Modyfikacje K seria

Witajcie, w tym temacie chciałbym zebrać wszystkie informacje na temat podniesienia mocy i wszechobecnych modyfikacji w k seriach.

Zakupiłem ostatnio K24A3, aby podnieść moc i moment w moim Civicu.
Plan na tą chwilę jest taki, aby zostawić seryjny dół, założyć głowicę, pompę oleju z K20A2.
Co proponujecie dalej? Plan na przyszły sezon jest, aby stosunkowo w rozsądnym budżecie podejść do tematu, bez kutych korb i tłoków.

Druga kwestia dotyczy głowicy, skoro i tak będzie na stole i później ciężko będzie to zrobić jakie wg Was są najlepsze wałki, sprężynki i talerzyki? Tu być może będę mógł kupić coś w stanach bez podatków, więc byłoby dużo taniej :)
 
 
chaves 
MODIFIED.PL


Auto: Civic Coupe
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 477
Skąd: Mała Kamienica
Wysłany: 2019-08-07   

kolektor dolotowy: możesz portować seryjny, możesz zmienić na RSP/RBC/RRC i każdy z nich możesz dodatkowo portować. przy okazji, mając go na stole, możesz rozwiercić otwór pod przepustnicę na 70 lub 74 mm. do kompletu przepustnica 70 lub 74 mm. możesz dorzucić uszczelki termo pod kolektor i przepustnicę. dolot albo zimny (długi) albo krótki + wywalenie lampy i będzie nawiew :)

wydech: porządny kolektor 4-2-1 wybór jest duży, ewentualnie spawanie custom'a. przy franku można pomyśleć o wydechu 2,75", choć 2,5 też będzie ok.

jeśli chodzi o wałki, to obecnie najbardziej chwalone są chyba Drag Cartel. zależnie od tego, jakie wrzucisz, to możesz zostać przy seryjnych talerzykach i sprężynkach, lub musisz wrzucić coś twardszego.

i najważniejsze: strojenie. tutaj też jest w czym wybierać: Hondata, EMU, AEM, KTuner


pomyśl przy okazji o szperze (mFactory, Quaife, Kaaz, Wavetrac), krótszym FD (zależnie od przeznaczenia samochodu), krótszych biegach lub ładuj całą skrzynię z DC5
_________________


Polub na na Facebook'u: https://www.facebook.com/Modifiedpl
 
 
Karamba_DC2


Auto: DC2/S2K/Cupra300/Abarth
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 5986
Skąd: Bydgoszcz/Bremen
Wysłany: 2019-08-07   

chaves, na szybko już nakreślił co i jak na początek, reszty musisz doczytać :)

Kolektor RRC portować, jak auto ma być też "daily" to dał bym 70mm.
Skrzynię to jak polubiłeś się z 1/4 mili po JF i trochę na ulicę, to szukał bym z FN2 white, bo ta z DC5 już robi się krótka moim zdaniem :)

Szpera must have...

Wałki Cartela są super, ale cena też super :lol:
Znajdzie się pewnie coś u Crowera w rozsądnej monecie, dobry stroiciel ładnie to postawi na EMU czy Hondacie, na tych dwóch bym się skupił, stawiając na EMU, masz w PL pod ręką jakieś zaplecze i pomoc techniczną, względem sprowadzanego sprzętu, a ja zawsze wolę wspomóc rodzimy biznes 8-)
Miałem dwie Kserie na EMU i no problemo :mrgreen:

Wydech pewnie dał bym 2.75" ale wylot z tłumika na 2.5" ;)

Pompa z A2 na plus, ale czy pasuje do franka, to nie wiem :->
_________________
 
 
chaves 
MODIFIED.PL


Auto: Civic Coupe
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 477
Skąd: Mała Kamienica
Wysłany: 2019-08-08   

jeśli chodzi o kolektory dolotowe, to przedstawiłem jakieś-tam dostępne spektrum, wszystko zależne oczywiście od budżetu, jaki na to chcesz przeznaczyć. RRC oczywiście najlepszy, ale i cena najwyższa, ale moim zdaniem warto.
_________________


Polub na na Facebook'u: https://www.facebook.com/Modifiedpl
 
 
michalkaza 


Auto: Civic EJ/EK9 K20A2 Kanarek :)
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 102
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-08-08   

Część z tego co piszecie już jest zrobione i póki co nie będę tego zmieniał, a mianowicie:
- wydech od kolektora 2,5", jeden środkowy plus końcowy 3"
- postawione na EMU

Co do rzeczy które planuję jeszcze w tym sezonie to:
- RRC i przepustnica 70mm
- wtryski 360 cc

W zimę chcę za to zabrać się za k24/k20 i tutaj mam kilka pytań:
- dół chciałbym pozostawić w serii, jedynie zmienić pierścienie, panewki profiaktycznie
- pompa z K20A2 ze względu na lepszą wydajność (na wielu forach i od wielu ludzi słyszałem, że to must have przy franku)
- kolejna kwestia to wałki i tutaj z racji dawkowania sobie mocy chciałbym przy składaniu głowicy włożyć twardsze sprężynki i talerzyki, żeby później nie zrzucać głowicy, a dopiero za jakiś czas ostrzejsze wałki. Czy seryjne wałki ogarną twardsze sprężynki i talerzyki, czy trzeba pakować komplet? :)
 
 
Tommi01 


Auto: MRS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: tarnow
Wysłany: 2019-08-08   

michalkaza napisał/a:
- dół chciałbym pozostawić w serii, jedynie zmienić pierścienie, panewki profiaktycznie


chcesz budować mocne k24 to sprzedaj k24a3 i kup k24z3
cr 10.5 vs 11.0 + gruba korba

michalkaza napisał/a:
- pompa z K20A2 ze względu na lepszą wydajność (na wielu forach i od wielu ludzi słyszałem, że to must have przy franku)


ma lepszą wydajność od 8500 obr w górę a tyle k24 nie zakręcisz . + taki że nie ma wałków = mniejsze obciążenie silnika

michalkaza napisał/a:
- kolejna kwestia to wałki i tutaj z racji dawkowania sobie mocy chciałbym przy składaniu głowicy włożyć twardsze sprężynki i talerzyki, żeby później nie zrzucać głowicy, a dopiero za jakiś czas ostrzejsze wałki.


tu cie raczej cr ogranicza . sprężynki trzeba zmienić

michalkaza napisał/a:
- wydech od kolektora 2,5", jeden środkowy plus końcowy 3"


pasuje 2.75/3"

michalkaza napisał/a:
- wtryski 360 cc


wtryski RDX 410cc
_________________

 
 
 
chaves 
MODIFIED.PL


Auto: Civic Coupe
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 477
Skąd: Mała Kamienica
Wysłany: 2019-08-08   

przy takich planach to moim zdaniem wtryski min. 410 (RDX) lub większe
_________________


Polub na na Facebook'u: https://www.facebook.com/Modifiedpl
 
 
michalkaza 


Auto: Civic EJ/EK9 K20A2 Kanarek :)
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 102
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-08-09   

Póki co do zimy pojeżdżę na 360, jak zrobimy franka damy większe :)

Co do dołu, nie mam parcia na 300 KM, jak będzie 280 też nie będę płakał, a K24A3 ma grubsze pierścienie = dłuższa żywotność


Tak więc rozumiem, że mogę śmiało zakładać sprężynki i talerzyki, a wałki zrobię później :)

Pytanie jeszcze do bardziej doświadczonych: miska przy franku ma być od k20, czy od k24?
 
 
DoSeR 


Auto: Civic EJ2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 477
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-08-10   

chaves napisał/a:
jeśli chodzi o kolektory dolotowe, to przedstawiłem jakieś-tam dostępne spektrum, wszystko zależne oczywiście od budżetu, jaki na to chcesz przeznaczyć. RRC oczywiście najlepszy, ale i cena najwyższa, ale moim zdaniem warto.

Lepszy niż Skunk2 Ultra Street?
 
 
 
Karamba_DC2


Auto: DC2/S2K/Cupra300/Abarth
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 5986
Skąd: Bydgoszcz/Bremen
Wysłany: 2019-08-10   

DoSeR, te skunki to robią robotę jedynie u hamburgerów, jak by rozciąć RRC do portowania to wyjdzie lepiej.
Na forach szybko idzie poszukać wykresy, i jedynie w testach skunka wychodzi że są jakieś super fajne :mrgreen:
Myślę że nie warto, polował bym na używany RRC, co jakiś czas pojawia się coś na ckpl w giełdzie typeR ;)
_________________
 
 
chaves 
MODIFIED.PL


Auto: Civic Coupe
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 477
Skąd: Mała Kamienica
Wysłany: 2019-08-12   

myślę, że do podstawowych modyfikacji RRC wystarczy. przy grubszych modach typu turbo lepiej może sprawdzić się S2 Ultra, chociażby ze względu na możliwość zmiany jego pojemności.
_________________


Polub na na Facebook'u: https://www.facebook.com/Modifiedpl
 
 
ZdanoG6


Auto: EJK20 + Impreza WRX 01'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 144
Skąd: W-wa Wesoła
Wysłany: 2019-08-12   

Jak te silniki znoszą torowe temperatury?
Olej to Millers 10W-60, silnik K20A2 z 2005r. przebieg ok.140000km w budzie EJ9.
Obawiać się o przegrzanie oleju? Kilka osób już mi mówiło, że nie mam co się martwić.
Jutro jadę na trening do Łodzi, nie mam chłodnicy oleju, będę się starał pałować go max 3-4 kółka (około 4 minuty) i potem spokój.
_________________

 
 
Starstruck 


Auto: WRX "Bugeye"
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-12   

Taką "gęściochę" jak 10W60 na pewno nie zagotujesz w 4 kółka. Poza tym na pewno masz zegar, będziesz na bieżąco kontrolował :) .
 
 
ZdanoG6


Auto: EJK20 + Impreza WRX 01'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 144
Skąd: W-wa Wesoła
Wysłany: 2019-08-12   

Starstruck napisał/a:
Taką "gęściochę" jak 10W60 na pewno nie zagotujesz w 4 kółka. Poza tym na pewno masz zegar, będziesz na bieżąco kontrolował :) .


Nie mam zegara, poprzedni właściciel wymontował podstawkę, ja montując nie potrafiłem jej dobrze zrobić bo ciągle ciekło przez złą uszczelkę i teraz nie mam punktu odniesienia. Tylko i wyłącznie temperatura wody.
_________________

 
 
michalkaza 


Auto: Civic EJ/EK9 K20A2 Kanarek :)
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 102
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-08-12   

Ja jeżdżąc na ćwiartce w mega upalny dzień temperaturę oleju miałem maks 98 stopni woda kilka stopni mniej maks 95. Nie upalałem tego mocno ale jeździłem na 5w40 więc raczej powinieneś być spokojny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna