Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
EJ9 K20A2 "QŃ"
Autor Wiadomość
Karamba_DC2


Auto: DC2/S2K/Cupra300/Abarth
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 5986
Skąd: Bydgoszcz/Bremen
Wysłany: 2019-10-29   

I tak zima idzie, więc na spokojnie :-D
_________________
 
 
lukas4


Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 1812
Skąd: gfx
Wysłany: 2019-10-30   

Dobry projekt, fajno że sie pojawil na forum:)

Ze spraw technicznych to nie używaj smaru miedzianego do alu bo powoduje korozję elektroniczna i nakrętki stoją później :)
Najlepiej suchy smar gafitowy do łańcucha rowerowego bo syf rak sie nie klei do niego.

Jeslu chodzi o ap to zawias na tor jest miekki ale tanim lekarstwem na poprawę są top hats'y. Pokombinuj z daniem na przód nie daniem ich na tyl itp...

Jesli tyl tak leci to może geometria cos nie bardzo?
_________________
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred."

Soichiro Honda
 
 
fulek 


Auto: TypeS na ropę
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 2730
Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2019-10-31   

Do tej pory cały czas upalalem na grubych stabach 26/24 i nie miałem problemu z tyłem, wszystkie auta bardzo dobrze się prowadzily.

Na moje to ap, bo tył prawdopodobnie jest wyżej od przodu bo nie da się go inaczej ustawić bez całkowitego "rozluźnienia" sprężyny. Jak Lucas mówi można spróbować top hatsow.

I na tyle musi być dobra miękka guma, bez tego dupa zawsze będzie latać
 
 
lukas4


Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 1812
Skąd: gfx
Wysłany: 2019-10-31   

Jeszcze kąty, może? jak mialem wieksze katy z przodu niz z tyłu to sie czulem jak w ikarusie przegubowym. :mrgreen: . Teoria odnosnie przeniego napędu mówi że bylo dobrze, ale odczucia z jazdy byly słabe. A dupa tamczyla jak szalona...
_________________
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred."

Soichiro Honda
 
 
ZdanoG6


Auto: EJK20 + Impreza WRX 01'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 144
Skąd: W-wa Wesoła
Wysłany: 2019-11-22   

Brak konkretnych zmian.
Po treningu w Jastrzębiu zostało mi połowę Extreme'a. Korzystam z niego jeszcze na SuperOesach w Łodzi, a ostatnio odwiedziłem pierwszy raz Tor Modlin. Wybrałem się na nocny trening przy lampach. Pogoda +7*C ale duża wilgotność i tak naprawdę prócz jednej prostej nie było suchego miejsca. Miałem tylko średniego nie dociętego Extreme na przód więc jechałem spokojnie. Nauka spokojnego wychodzenia z zakrętów, żadnych hamowań w zakrętach, żadnego wciskania podłogi, każdy manewr spokojny co widać na filmie, zero emocji. Teraz żałuję że sprzedałem miękką kostkę RaceGC która w takich warunkach pewnie urwałaby jaja, no ale trudno.

https://www.youtube.com/watch?v=HpLv4YLQg0c

Poprawiłem mocowanie linek lewarka skrzyni biegów. Dałem grubsze podkładki, mocniej spiąłem zabezpieczenia więc wyeliminowałem luz do minimum.







Odmalowałem patyki mocowania akumulatora. Najpierw druciak na wiertarkę potem papierki P800 i 1200. Podkład epoksydowy + czarny spray Den Bravena.



I jako, że mam już zakręconą wodę na podwórku umyłem tak dość porządnie ostatni raz auto przed zimą. Poświęciłem na to całą sobotę. Po wytarciu do sucha dość obficie "zalałem" lakier quick detailerem RR Custom tak aby w zimie po myciu na myjkach bezdotykowych zostawało jak najmniej smug i jak najwięcej brudu się odklejało.





Na przodzie założyłem Nokiana WR D4 który mam z poprzedniej Hondy, nie planuję jeździć dużo w zimie, ale na razie nawet przy niskich temperaturach póki jest pogoda chcę się cieszyć tym K20. Na wiosnę z powrotem właduję 4 te same ładne kółka.

_________________

 
 
ZdanoG6


Auto: EJK20 + Impreza WRX 01'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 144
Skąd: W-wa Wesoła
Wysłany: 2020-01-04   

W temacie K20 od ostatniego postu nie zmieniło się wiele. Auto od 22 listopada do dziś zrobiło 6km :) Mam nadzieję że się to zmieni, patrząc jaką mamy zimę coś czuję że dość szybko zawitam na jakiś tor.
https://www.youtube.com/watch?v=77Tp6C8KTE4



Stan licznikowy :



W Sylwestra zrobiłem sobie małą trasę po PL po ATS'y które pochodzą dokładnie z tego auta.
ATS DTC 7Jx15" ET35 z oponami Toyo R1R DOT'y 4115 i 3116 rozmiary 205/50 i 195/55















_________________

 
 
wierzba 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 3637
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2020-01-04   

ZdanoG6, i teraz jest malinowo :ok:
 
 
Shingo 

Auto: B16A
Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 143
Skąd: JDM
Wysłany: 2020-01-04   

Na tych kołach to ma ręce i nogi teraz :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Karamba_DC2


Auto: DC2/S2K/Cupra300/Abarth
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 5986
Skąd: Bydgoszcz/Bremen
Wysłany: 2020-01-04   

To już prawie odbudowa :mrgreen:

Jest git, lubiłem to auto 8-)
_________________
 
 
ZdanoG6


Auto: EJK20 + Impreza WRX 01'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 144
Skąd: W-wa Wesoła
Wysłany: 2020-01-18   

W temacie trochę podłubałem. Łącznie +-50 godzin. Od poniedziałku do soboty włącznie. Raczej żadnych konkretnych zmian nie zrobiłem ale trochę postarałem się zadbać o auto.

Najpierw zrobiłem porządki oponowe. Poprzekładaliśmy z kolegą opony na felgi z których będę korzystał na codzień, oddzielne komplety na tor, śmieciowe Federale poszły na sprzedaż, Toyo także, ale nie ma konkretnych kupców więc raczej zostaną mi na lato na tłuczenie kilometrów na ciepło.




Tutaj nowy komplet miękkiego RaceGC na takie krótkie odcinki na Łodzi na zimno


I moje daily koło na przód


Zamocowałem 2kg gaśnicę rajdową z tyłu na mocowanie oraz wspornik od spodu. Mega porządnie, nie wiem czy rozsądnie bo jednak dobrze by było mieć gaśnicę pod ręką i chyba to się zmieni na wiosnę przy torowaniu.


Świece out, to mnie trochę walnęło po kieszeni. Platynowe NGK po zniżkach w Intercarsie 240zł :)




Rozebrałem wnętrze, umyłem z kurzu wszystkie wnęki, podłogę i przykleiłem maty butylowe 3mm i kawałki pianki 10mm które zostały mi po Subaru. Obiłem cały tunel oraz podłogę pod stopami kierowcy i pasażera. Szeroki kołnierz wydechu był nie do zniesienia, ten rezonans dudnił w blachę a potem łeb siadał po kilkudziesięciu kilometrach jazdy.










Wnęki nadkoli były w świetnym stanie. Na moje amatorskie umiejętności zakonserwowałem je barankiem w sprayu a po wyschnięciu napsikałem wosku bursztynowego.




Odkurzony dywan przy okazji i wszystkie plastikowe pierdoły potraktowałem APC RR Customs


Nowy filtr odmy oraz stożkowy




Zmieniłem olej na ten sam czyli Valvoline VR1 10W60. Przebieg obstawiam ok. rok i jakieś 8000km może mniej, ciężko powiedzieć dokładnie kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej. Połowy opiłków zakończone niepowodzeniem, czarny co prawda ale czysty olej bez żadnych śmieci. Ja mam zamiar teraz zmienić olej na jesień czyli po jakichś 3000-4000km bo więcej obstawiam tym autem nie zrobię.


Zakonserwowałem progi które wyglądają naprawdę dobrze jak na 23 letnie auto. Gdzie mogłem doszedłem także w podłużnice.






Ciągły problem z brakiem świateł przednich. Przetwornice od xenonów były pochowane w nadkolach. Dzięki temu w komorze był ładny clean lecz nie było to praktyczne. Przetwornice brudne w piachu pomimo plastikowych nadkoli dostały coś dużo syfu. Poizolowałem przewody izolacją parcianą i przeniosłem instalację do komory za lampy.





Spontanicznie na powrocie od kolegi zawitałem na hamownię do Ożarowa. Łącznie zrobiliśmy 4 pomiary. 2x z silcencerem, dwa na odetkanym wydechu. Sama zatyczka zabiera 13KM i 14Nm ale to tylko po VTEC'u. Na codzień podczas jazdy do 3000obr nie zrezygnuję z niej ponieważ dzięki temu auto staje się cywilizowane i można jeździć w miarę względnej ciszy, a na torowanie ściągamy zatyczkę i wiooo. Dopiero na hamowni usłyszałem jak to drze japę jak ściąga się silencer. Mega pozytywnie się zaskoczyłem.
Kreski przerywane- pomiar z zatyczką
Kreska pojedyncza- pomiar na otwartym wydechu.
251,7KM@7647rpm
252,2Nm@5801rpm



https://www.youtube.com/watch?v=eTfiYLe8EbE











_________________

 
 
Karamba_DC2


Auto: DC2/S2K/Cupra300/Abarth
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 5986
Skąd: Bydgoszcz/Bremen
Wysłany: 2020-01-18   

Bardzo dobry up, kawał roboty odwalony :-D
Tłumik końcowy to była pierwsza rzecz jaka chciałem tam zmienić :lol:
Auto jest naprawdę w świetnym stanie, długo posłuży 8-)

Jedynie wybór oleju mnie martwi, kiedyś jak miałem od nowa poskładane B18 stg2, silnik brał mi ten olej, po przejściu na millersa ubytki już nie występowaly, i kultura pracy silnika na plus.
Osobiście do każdego K20 lałem Millersa CFS 10W50 :)
_________________
 
 
ZdanoG6


Auto: EJK20 + Impreza WRX 01'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 144
Skąd: W-wa Wesoła
Wysłany: 2020-01-18   

Karamba_DC2 napisał/a:
Jedynie wybór oleju mnie martwi, kiedyś jak miałem od nowa poskładane B18 stg2, silnik brał mi ten olej, po przejściu na millersa ubytki już nie występowaly, i kultura pracy silnika na plus.
Osobiście do każdego K20 lałem Millersa CFS 10W50 :)


Bardziej rozkminiałem zmianę z 10W na 5W. Auto stoi co prawda w zadaszeniu ale w takiej temperaturze jak na dworze. Ten 10W jak zmieniałem to dobry glut z niego był. Co do poboru oleju to od zakupu czyli ok. 5500km dolałem może 300ml i jest ten sam stan. Nie mam z tym żadnego problemu. Zalałem ten Valvo ponieważ bańkę 4L dostałem za darmo od kolegi który przeszedł w swoim aucie w tym roku na 5W40. Ja myślę o Millersie 5W50 tym z czerwoną etykietą i taki chyba zaleję na następną zmianę.
Co do wydechu, no właśnie wynik na hamowni robi, ale podczas jazdy jest nie do zniesienia dlatego zatyczka pyk i tanim kosztem go wyciszam. Do 4200 tak jak widać po kreskach moment i moc jest minimalnie mniejsza, ale tego nie da się odczuć podczas normalnej miejskiej jazdy. 238 czy 251KM to już bez przesady :) Mam nadzieję że zatyczka posłuży podczas trasy na Brno :)
_________________

 
 
Karamba_DC2


Auto: DC2/S2K/Cupra300/Abarth
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 5986
Skąd: Bydgoszcz/Bremen
Wysłany: 2020-01-18   

O proszę, fajnie że na Brno będzie z kim ganiać 8-)
_________________
 
 
nikesonmyfeet


Auto: Civic EG
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 508
Skąd: Waw
Wysłany: 2020-01-19   

A tam Brno, Zdano kiedy na Łódź jedziemy? :mrgreen:
_________________
https://nksnmft.tumblr.com
 
 
ZdanoG6


Auto: EJK20 + Impreza WRX 01'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 144
Skąd: W-wa Wesoła
Wysłany: 2020-01-19   

Właź na fejsa, ja już dostałem szału jak się dziś na WinterCupie napatrzyłem. Jadę chyba w tygodniu
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna