Nie żartuję, ponieważ ze wszystkich cywili jakie mam na tych potrafię ruszyć w miarę sprawnie a nie mielić 2 biegu. Generalnie filmy na kanale z przyspieszenia 0-100 są na tych oponach i jak widać nie ma chorej walki.
Czytam te wasze tematy i ręce załamuję. Jeden schodzi z kilogramów, inny kupuje top opony, hamulce brembo, a ja się bawię i chwalę jakie to daily udające wyścigówkę sobie kupiłem
Co tam się zmieniło w temacie, niewiele:
-wąż od chłodnicy przeciekał, kupiłem nowe 90* 32mm trochę przyciąłem przyrzeźbiłem żeby o dolot nie wadziło
-kupiłem nowe śrubki mocujące tylny wahacz górny (10.9) oraz klej do gwintów - co za tym idzie zlikwidowałem stuki z tylnych nadkoli. Śruba miała po prostu zjechany gwint i już ledwo trzymała a wahacz trzymał się w zasadzie sztywno tylko na jednej.
-wypolerowałem amatorsko lampy, najpierw ściągając żółtą warstwę papierami, potem polerując. Zamówiłem też folię PPV żeby to jakoś zabezpieczyć.
Wybrałem się też w jakąś trochę dłuższą trasę (niecałe 600km). Autko spaliło 6.54L, jechałem normalnie bo nie było spiny czasowej, obroty w trasie max 3200-3300rpm. 6 bieg robi dobrą robotę
A 08.02 wybrałem się z kolegą na TrackDay do Łodzi potestować opony jakie mam. Parę wniosków wyciągnąłem - najważniejszy - słuchaj się Fulka, drugi - ten samochód dogrzewa opony jak pojeeee...bany. Trafiło się tego dnia bardzo dużo Januszy, zrobiłem tylko 17 okrążeń, tylko 2 tak naprawdę na czas, przy reszcie byłem blokowany. Ale czegoś tam się dowiedziałem - że w takim aucie nie można jeździć na cywilu. Nie można też jeździć na śmietniku. Także to, że miękki Race z przodu działa jedno okrążenie, startowałem z 1.9 z przodu, po dwóch kółkach zjechałem tracąc sesję i na gorąco było ponad skalę manometru, czyli z 2.6bar. Idealny setup to miękki tył i średni przód, a na więcej jazdy jakieś twardsze opony.
Film z kilku wycinków, nie nagrywałem pierwszej i drugiej sesji w której miałem rekord. Wycinki z 3 i 4 sesji.
Z aktualnych tematów, muszę odwiedzić JHM. Padł przegub wewnętrzny, no i ściąganie auta jest już nie do zniesienia. Ja lubię majsterkować, dużo tematów już zagłębiłem w tej kwestii ale poddaję się. Nie mam o tym pojęcia, umówię się, płacę, niech naprawiają. Chcę wreszcie cieszyć się tym autem. Aktualnie na autostradzie można wyprzedzać tira nie dotykając kierownicy, sama sobie zmieni pas
To tyle. Narciarz.
02.03.20r. wybrałem się do JHM na rzekomo zmianę przegubu/półosi. Problem ze ściąganiem okazał się dużo bardziej banalny - to sworzeń dolny którego u diagnosty na szarpakach nie byliśmy w stanie ogarnąć przez sztywność zawiasu, gruby stabilizator. Przy okazji Remek zrobił ogólny przegląd auta
Na przymiarkę wpadły repliki Advanów
Umyłem spód auta po zimie, a resztę ogarnąłem po swojemu w domu
Potem pakowanie na I rundę PTS. Odwołana o 21.00 dnia poprzedniego.
Lewarek od zmiany biegów był wyprofilowany za bardzo do przodu na tyle, że przy mocnej przepince na jeden lub trzy uderzałem pięścią w popielniczkę. Z pomocą kumpla Oktana oraz dużego imadła wygięliśmy sam shifter o jakieś 2-2.5cm do tyłu oraz niecały 1cm w stronę kierowcy. W efekcie na luzie shifter jest równo w pionie no i przy przepinkach nie razi już waleniem w kokpit.
Mając go na wierzchu odmalowałem go na czarny połysk, dałem także nowe zabezpieczenia oraz podkładki aby zniwelować luz na mocowaniu linek z drążkiem.
Opatuliłem luźne przewody od wtrysków taśmą parcianą. W przyszłości pomyślę aby zrobić to schludniej.
Przydałem się też do szybkiego strzału prądem w tego piźdz.ika
Był też dzień w którym miałem w bagażniku oraz na tylnych kanapach ok. 350kg. Parametry ATS'a oraz RaceGC zmierzone, wchodzi w nadkole z zapasem 3-4mm i to z seryjnymi parapetami nadkoli. Nic ciąć nie trzeba, noooo chyba że zachce mi się męskiej szerokości z tyłu
W bardzo dobrej cenie kupiłem nowe cywile na przód. W 2016r. kupiłem do 1.4 Federala, miałem mieć go na codzień, jednak korzystałem z niego na torze i teraz po 4ech latach zostało mało mięsa. Opona jest w miarę miękka ale na deszczu nie hamuje już tak jak nowa. Nie mając ABSu w K20 ostatnimi czasy był już strach mocno depnąć w hamulec. Zdecydowałem się na coś typowo deszczowego. Niech posłuży kolejne 4 lata to będę zadowolony.
Zamsz który kupiłem 3 lata temu wreszcie wykorzystałem robiąc sobie "flokowany schowek" oraz półkę a'la Piczu z piano blacka.
Kolejna z wygód czyli uchwyt na magnes
Niestety zmiany śmieszne, typowe dla Fabii 1.0TSI ale na konkretniejsze Up'y chyba przyjdzie poczekać....
_________________
Ostatnio zmieniony przez ZdanoG6 2020-04-19, w całości zmieniany 1 raz
Solid Snake
Dołączył: 24 Gru 2016 Posty: 23 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-04-19
Sam miałem Uniroyala bo to chyba najtańsza markowa opona, ale ma strasznie miękkie ścianki i auto na nich lekko pływa. Masz podobne odczucia?
Sam miałem Uniroyala bo to chyba najtańsza markowa opona, ale ma strasznie miękkie ścianki i auto na nich lekko pływa. Masz podobne odczucia?
Zakładałem sam na felgę, generalnie wskoczyła bez rolki. Bardzo miękka, obstawiam że zużycie będzie szybsze niż Federal. Na razie zrobiłem na nich około 4km więc nic nie powiem.
Up w temacie. Koledzy ścigają się na Modlinie a ja wstawiam pierdoły o żabach
25.04.20r. gdy jeszcze istniały wszystkie obostrzenia, żaden konkretny tor nie był w PL otwarty wpadło bardzo szybkie info o treningu na Jastrzębiu następnego dnia, tylko i wyłącznie 2 auta, dwóch kierowców bez osób towarzyszących. Płacisz trzy paki, prawie 3.5h tor zamknięty robimy co chcemy. Kolega zadzwonił do mnie, po 3 sekundach się dogadaliśmy Jastrząb dla nas w niedzielę. Trasę ustaliliśmy podobną do treningowej (tak w 90%). Extreme spalony do końca + cały bak paliwa. Obstawiam, że w tamtym czasie od momentu obostrzeń byliśmy chyba pierwszymi osobami w Polsce które konkretnie pojeździły cały dzień na prawdziwym torze/ a nie parkingu bądź płytach betonowych.
Dwa auta generalnie mocowo/moment bliźniaki, setupy bardzo podobne. Waga u mnie na plus z 50kg, ale za to kolega 225 opony świeże Extreme/RaceGC/Gładki Michelin/Rajdowy R21/Direzza a ja cały dzień na łysym już Extreme do dokończenia.
Czasy zmierzyliśmy sobie na samym końcu. RaceCrono pokazywało +-0.2s na moją korzyść. Film długi, ale obiektywnie powiem że od 5-6 minuty naprawdę ciekawy się robi.
Deszczowy powrót z majówki (na RaceGC+łysym Federalu)
Tu już po ogarnięciu setupu oponowego
A tutaj najnowszy setup jeszcze nie przetestowany.
2x Federal 595 RS-RR . DOT3619 . Treadwear 200.
225/45/15. Dwa problemy - wąska felga 7" ET35 i zarzucenie na to opony 225 jak widać na zdjęciu zrobił się delikatny balon. Drugi temat to oczywiście obawiałem się o wsadzenie takiego kapcia w nadkole tego piździka, ale nic chyba nie będzie ocierać. Do zwrotnicy z 1cm, palec wchodzi między oponę a podłużnicę, także powinno być git. Wreszcie mam szerokość której pragnąłem i to w 15-tu calach. Na zdjęciu porównanie z cywilem 195/50/15 które zabiera mój kolega na daily do Integry.
Opona ma być kołem daily na którym nie bedę się bał przyspieszać i hamować po mieście. 195 przy 251KM na osi i takiej małej masie to dramat. Nawet rozgrzany Extreme nie robił roboty. Mam nadzieję że tu będzie inaczej. Co do torowania jest to mieszanka miękka która popłynie po dłuższej jeździe, ale na takie kilku okrążeniowe strzały jak najbardziej, pod warunkiem że nie wytnie nadkoli na zakrętach. Najwyżej kapkę się podniesie auto na gwincie.
Z tyłu niestety ze względu na ranty nadkoli 225 nie wejdzie, nie ma żadnych szans.
Jakieś tam kosmetyczne zmiany bez konkretów.
Zmiana oleju po 4528km (17.01.2020r.) czyli dwa trackdaye łodziowe, jeden jastrząb 3-y godzinny ogień no i pełno przyspieszeń, nocnych wyjazdów i przy*******ek ze świateł.
W międzyczasie była Łódź. Czas na Federalu RS-RR oraz miękkim RaceGC tył 1:03:080
Trochę smoła
Nic nie zmieniam. Także 10W60 Valvoline VR1 już 3ci raz za mojej kadencji.
Tego też dnia umówiłem się pod Stadionem Narodowym z osobą chętną na zakup auta. Mój stracony czas i paliwo. Tyle w temacie....
Już od kilku miesięcy zabierałem się za ogarnięcie bandaża. Kiedyś doraźnie go zamocowałem lecz znów puścił. Postanowiłem z jednych portków całkowicie go wyciąć i dać nowy. Został mi z dolotu więc koszt naprawy zero zł.
Na przymiarkę od kolegi pożyczyłem Bimarco Hummera wraz z mocowaniem IRP. Już niedługo wreszcie gdzieś go przetestuję.
Przyspawałem od spodu w tunelu płytkę rajdową i wypuściłem oczko do środka.
Pasy to RRS 4-ro punktowe. Rozmiar 3"
Nowe żarówki W5W do stopu.
Dwa wychuchane dziki. Łącznie 450KM+
I moje świeżo złożone setupy. Nowe Extreme z drugiego gatunku. Wady naprawdę śmieszne, a cena opony 237zł mega mnie zachęciła.
2x Kosei + Extreme VR2 R7A DOT 1920
2x ATS + Extreme VR2 R5A DOT 2320
2x ATS + Federal RS-RR DOT 3619
2x BBS biały + RaceGC Hard DOT 2016r.
2x BBS biały + RaceGC Soft DOT 2018r.
2x BBS czarny + Uniroyal nowy (aktualnie tył w K20 na codzień)
i jeszcze złożona zima Nokian na 7" czarnym Alu
i luzem 2x Federal 595SS , 2x Toyo R888 215/50/15
Planuję nowy extreme mieć tylko na konkretne krótkie zawody. K20 tak mi je te opony, że na treningi albo kilka sesji w zawodach będę orał te RaceGC.
Klub ATSowiczów. Tu akurat klub 500+ w koniach i niutach Srebrne to moje byłe 17" ATS'y, mam prawo pierwokupu
Aktualnie na tapecie 25.07.20r. RaceDay Ułęż oraz 02.08.20r. Vtec Cup Łódź
Może to, że kupiec się nie stawił/marudził to znak? Jest szansa, że spotkamy się na obu imprezach, które wymieniłeś
Powiesz coś więcej o tych Extreme z drugiego gatunku i gdzie je kupiłeś? Na ich stronie widzę wybór tylko miedzy nalewką i nowy karkas.
Szukam opony stricte do zakładania na tor i wacham się miedzy RGC i Extreme właśnie. RGC chwali się nową konstrukcją i niższą masą opony (zeszli do 8,5 kg, wcześniej było 10). Extreme to raczej sprawdzone gumy, ale są trochę droższe. Może ten drugi gatunek to jest wyjście?
Może to, że kupiec się nie stawił/marudził to znak? Jest szansa, że spotkamy się na obu imprezach, które wymieniłeś
Powiesz coś więcej o tych Extreme z drugiego gatunku i gdzie je kupiłeś? Na ich stronie widzę wybór tylko miedzy nalewką i nowy karkas.
Szukam opony stricte do zakładania na tor i wacham się miedzy RGC i Extreme właśnie. RGC chwali się nową konstrukcją i niższą masą opony (zeszli do 8,5 kg, wcześniej było 10). Extreme to raczej sprawdzone gumy, ale są trochę droższe. Może ten drugi gatunek to jest wyjście?
Znak jest taki że $$$ są potrzebne.
RaceGC w 2018r. ważyły 9.2kg oraz 9.4 . Zjeździłem 2x po 2szt.
Co do extreme, ja napisałem po prostu na facebooku pierwszy raz w sierpniu wtedy nie mieli, kupiłem na jastrząb pierwszy gatunek. W grudniu spytałem, lecz była tylko twarda mieszanka, teraz tak mówię zapytam czemu by nie łyknąć dwóch średnich na przód bo już nic nie mam na torowanie i były i dwie średnie i dwie miękkie w 15". Trzeba pytać. Ja generalnie polowałem 11 miesięcy na to wychodzi. Może nie pytałem co miesiąc, ale kilka wiadomości poszło ode mnie od tej pory. Extreme ten waży 9.2kg.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum