Graty zawieszeniowe nabrały mocy urzędowej, i w końcu wskoczyły na pokład 😄
Co zaowocowało tym, co widać. Poza tym, prowadzenie znacznie się poprawiło. Tu zdjęcia świeżo po złożeniu. Obecnie jest jezdna w 100%. Mam nadzieję, że gdy sprężyny się ułożą, siądzie jeszcze trochę niżej, a może po wakacjach zdołam znowu przyatakować jakiś tor 🤔
_________________ Toyota Corolla T-Sport'02
FSO Polonez Caro plus 1.4 GTI 16v'97
Polski Fiat 126p'79
Ten zestaw był na aucie, gdy je kupiłem, tzn. tarcze Rotinger i klocki Greenstuffa. W codziennym użytkowaniu hamowanie jest wystarczające, a na bardzo wymagającej nitce na Jastrzębiu nie odczułem żadnych problemów.
_________________ Toyota Corolla T-Sport'02
FSO Polonez Caro plus 1.4 GTI 16v'97
Polski Fiat 126p'79
Minusy... Na początku trochę skrzypiały, jak każde Poli. Ułożyły się i przestały. No i większe dziury czuć na kierownicy trochę bardziej. Tak czy inaczej, reakcja na skręt niweluje wszystkie minusy, zwłaszcza gdy mamy resztę elementów zawieszenia na poli (wahacze etc.)
_________________ Toyota Corolla T-Sport'02
FSO Polonez Caro plus 1.4 GTI 16v'97
Polski Fiat 126p'79
Jako że z tyłu koło było trochę za wąsko, wskoczył dystans 15mm na tył
Zacząłem sobie również nieco inne "zabawki" kompletować. Zewnętrza chłodnica oleju też się przyda przy upalaniu na torze, poza tym 2zz lubią grzać olej. Wszystko będzie pożenione z podstawką z termostatem Mocala.
Jako że wskoczył dystans na tył, a mój dobry kumpel który robi dobre zdjęcia (i swoją drogą, jest posiadaczem Lexusa GS430 jzs160) dorwał lustrzankę, moja furka posłużyła jako poligon doświadczalny 😄
_________________ Toyota Corolla T-Sport'02
FSO Polonez Caro plus 1.4 GTI 16v'97
Polski Fiat 126p'79
Miska z 1zz wymyta i przerobiona pod 2zz(w 2zz wspornik smoka trochę koliduje z przegrodą)
Podstawka Mocala z termostatem trafiona za... 8 dyszek, lecz z jednym fuckupem. Uszkodzone gwinty na wyjściach. Pożyczyłem gwintownik, przegwintowałem. I jest git 😄
Węże (które swoją drogą kupiłem trochę za długie, ale jakoś się je upchało po ludzku 😅) i króćce
Wspornik do chłodnicy oleju mojej koncepcji i wykonania
Montaż chłodnicy połączyłem ze zmianą miski i oleju. Chłodnice oleju montowałem pierwszy raz, póki co powikłań nie wykryłem 😂 Sory za burdel na stole w garażu i syf z pocenia się starej miski olejowej. I to i To muszę posprzątać w wolnej chwili.
_________________ Toyota Corolla T-Sport'02
FSO Polonez Caro plus 1.4 GTI 16v'97
Polski Fiat 126p'79
W tym roku chciałem również zaliczyć jakiegoś trackdaya, lecz jak zwykle, nie wyszło ze względów finansowych. No trudno się mówi, ten rok i początek przyszłego (można powiedzieć) poświęcam przygotowaniu auta na tip-top pod kątem mechanicznym.
Pierwszą z rzeczy, które poleciały, była prawa półoś. Stara miała już gigantyczne luzy i na przegubie wewnętrznym, i na podporze.
Przy okazji, wymieniłem również olej w skrzyni
No i jakiś czas temu kupiłem "po taniości" drugi komplet zacisków, które czekają na regenerację. Tak, wiem, na razie wyglądają jak wyłowione z rzeki. Ale po piaskowaniu, lakierowaniu i wymianie tłoczków, prowadnic i uszczelniaczy, myślę że będą jak nowe
_________________ Toyota Corolla T-Sport'02
FSO Polonez Caro plus 1.4 GTI 16v'97
Polski Fiat 126p'79
Nie próbuj przesadnie wszystkiego robić na tip top przed trackdayem, bo nigdy nie pojeździsz Zawsze jakaś improwizacja musi być, bo nigdy nie jest idealnie. Kiedyś też tak próbowałem i zacząłem jeździć dopiero jak odpuściłem i trochę przymknąłem oko na pewne niedociągnięcia
Nie próbuj przesadnie wszystkiego robić na tip top przed trackdayem, bo nigdy nie pojeździsz Zawsze jakaś improwizacja musi być, bo nigdy nie jest idealnie. Kiedyś też tak próbowałem i zacząłem jeździć dopiero jak odpuściłem i trochę przymknąłem oko na pewne niedociągnięcia
a najgorsze jak zrobisz coś na tip top a na torze jednak okazuje się że trzeba to zmienić na coś innego ...............
Ostatnio nic ciekawego się nie działo, poza rzeczami typowo eksploatacyjnymi. Zmienione zostały łączniki stabilizatora, maglownica na regenerowaną(poliuretany przełożyłem), przy okazji poleciały nowe drążki i końcówki, a po zatartym jednym sworzniu z febiego zmieniłem od razu oba, wszystko z 555 sankei.
Żeby nie było że tylko eksploatacyjne graty, na dniach przyszła do mnie przesyłka z UK z Camber Boltami od Whiteline. Zakupiłem również drugi kolektor wydechowy, będzie robiona przeróbka na wzór TRD i owinięcie bandażem, ale o tym kiedy indziej. [/list]
_________________ Toyota Corolla T-Sport'02
FSO Polonez Caro plus 1.4 GTI 16v'97
Polski Fiat 126p'79
W końcu udało się trafić nakładki na pedały i podstopnice z poliftowej TSki Trzeba nad nimi popracować, ale myślę że po montażu efekt będzie co najmniej fajny.
Zaciski poskładane i polakierowane. Niestety muszę poprawić jeden tylny i oba przednie, źle nagwintowane odpowietrzniki. Na razie użyłem starych, którym nic w zasadzie nie dolegało. Ale wleciały nowe klocki, znów postawiłem na EBC Greenstuff, do tego przewody w oplocie Pizza Brakes i cały układ zalany płynem ATE Typ200 DOT4. Poprawa w hamowaniu znaczna, tym bardziej że płyn hamulcowy nie był chyba od nowości wymieniany Także nawet w swoich daily warto o To zadbać.
_________________ Toyota Corolla T-Sport'02
FSO Polonez Caro plus 1.4 GTI 16v'97
Polski Fiat 126p'79
Pod koniec czerwca zaliczyłem jeden TrackDay na Jastrzębiu, a na początku Lipca zostałem wkręcony na ligę "GT Series" przez kolegę. Szału nie zrobiłem, ale był To moment, gdzie złapałem mega motywację i zrobiłem ogromny skok w świadomości błędów jakie popełniam, i poprawiłem mocno umiejętności. Każdy przejazd był co raz lepszy, a najlepiej poszedł mi ostatni.
Trafił się stabilizator w belkę Whiteline w fajnej cenie. Seryjny z T-Sporta ma 19,5mm, ten 21mm. A że belka prawdopodobnie była zmieniana, siedział 18mm
Ze "zwykłej" Corolli. Także różnica w prowadzeniu mega. Znowu tyłeczek jest stabilny, a czasem nawet ma ochotę delikatnie zarzucić
Przypłynął też do mnie komputer z RunXa RS180(JDM odpowiednik TSki) w manualu. Co on daje? Moc zostaje bez zmian, za To eliminuje problemy z eko-gunwem w postaci vacum pompy dolotu i drugiej sondy lambda (za katem), do tego kręci się wyżej (8,4k zamiast 8,2k obr.), lift jest dostępny niżej (5,8k zamiast 6,2k obr.) i środkowy zakres obrotów jest bardziej docięty zapłonem. Wady niestety też są, kaganiec do 180km/h(choć ponoć nie wszystkie), brak immobilisera(choć to może być zaleta) i komp JDM jest strojony pod odpowiednik europejskiej pb98.
Ori rura dolotowa się rozsypała
Wleciał więc mój patent na zimny dolot do Ori puchy. Kawałek rury wchodzący do puchy dolotu od 2.0 d4d, do tego rura z kotła na pelet walnięta czarną strukturą i pociągnięta pod grill. Jak na razie się sprawdza.
Kupiłem też drugi kolektor żeby zrobić "porting" kanałów przy flanszy, a w skrócie, usunięcie "progów" i zgranie kanałów z rurkami. Po lewej przed, po prawej po.
Owinięty bandażem bazaltowym 4mm. Wiem, wyszło brzydko. Ale robiłem To pierwszy raz, a ten kolektor ma wredne kształty.
No i wleciał zimowy setup 👍
_________________ Toyota Corolla T-Sport'02
FSO Polonez Caro plus 1.4 GTI 16v'97
Polski Fiat 126p'79
qureku
Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 150 Skąd: Warszawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum