widząc jak fajną społeczność stworzyła MiataChallenge to na prawde jedno z najsensowniejszych opcji jakie dizś można wybrac decydujac się na samochód z torowym przeznaczeniem w Polsce (Radzio na swoim kanale sporo już na ten temat mówił i temat jest chyba wyczerpany)
Yaca napisał/a:
aaa.. i kolejnym dodatkowym plusem jest fun z jady bez dachu
dokładnie, to są te główne aspekty, które przemawiają u mnie za kupnem właśnie MX5 NC.
Yaca napisał/a:
w kwestiach mocy, NA, Turbo blaa bla... przeznacz budżet na pro zawieszenie (nie mówie tutaj tylko o jakimś gwincie), hamulce, porządne opony... oczywiście każdy z nas lubi jak samochód ma konkretny "cios" .. i tutaj mazda rzeczywiście wypada blado, podobnie jak s2k.. ale mi to akurat jakoś szczególnie nie przeszkadza bo feedback z pracy zawiasu i zachowania samochodu w zakręcie rekompensuje śmieszną na dzisiejsze czasy moc
taka kolejność modów mi odpowiada ale jednak fajnie gdyby zwieńczeniem projektu był odpowiedni cios za jakiś czas
Game, tak jak pewnie czujesz BMW to nie dla mnie, więc faktycznie zostaje NC co mnie w sumie bardzo cieszy . Ten pomysł z kompresorem też fajny, w sumie nawet lepiej na tor niż turbo. Pakiet 225 koni N/A od BBR kosztuje bardzo podobne pieniądze jak kompresor od Kraftwerksa, a daje dużo większy potencjał w tym aucie. https://kraftwerksusa.com/150-10-0613b.html Ale oprócz GT3/GT4 innego N/A chyba nie planuję, nie chcę grzebać w N/A na takiej małej pojemności. Ale tak jak pisało już kilka osób moc na początek nie musi być bóg wie jaka, najpierw się zajmę zawiasem, heblami, oponą itp
Kompresor ze względu na swoją charakterystykę napewno jest lepszy od turbo jeśli mówimy o jeździe na torze. Co do modów NA. Cena za bbr jest z dupy. Jeśli chciałbyś iść w NA to kupujesz na grupowcu kolektor wydechowy od FIVE,a, dokładasz walki catcamsa, kupujesz licencje Ecuteca, stroi to FIVE i masz podoba moc jak z kitem bbr za 1/3 ceny. Teraz coobcio złożył 2.3l NA w NC trzeba obserwować ile uda mu się wyciągnąć koni bo może przetrze jakieś szlaki
Game, oglądam Coobcia, ale tych filmów jeszcze nie widziałem, za dużo tego. Podpowiesz, czy oni tam jakiś nowy silnik swapowali czy to jest 2.0 z jakimś strokerem?
Silniki 1.8/2.0/2.3/2.5 to jedna rodzina, kupujesz słupek i swapujesz PnP. Dużo osób wrzuca 2.5 nawet w PL gdy 1.8 wyzionie ducha. Ja u siebie tez wrzuciłem swego czasu 2.5 gdy padł mi 1.8. Na forum mx-5 jest kilka osób, które wykonają takiego swapa bez problemu i to za nie duże pieniądze. Coobcio wrzucił 2.3 z mazdy właśnie tym sposobem.
A ok, o tym swapie 2.5 to już czytałem nie raz, o 2.3 jeszcze nie, myślałem że to może jakiś stroker
W swapy bym się bawić nie chciał, to nie ma być wieczny project car. Skoro da się taniej w polsce zrobić NA no to może ma jeszcze sens, albo jakiś kompresor i już. Głównie to jednak chodzi o ćwiczenie skilla więc na moc też przyjdzie czas, chociaż nie powiem, 160 koni to nie jest dużo, nigdy nie miałem tak "słabego" auta i nie wiem czego się spodziewać, ale auto jednak jest dosyć lekkie więc może nie będzie tak źle.
Chłopaki z HTG nawet jakieś DCT potrafią wrzucić do MX5, ale dla mnie to już jest chyba "too much" do takiego prostego autka.
A co do bmw to tylko 1er. Dajmy sobie spokój z e36/e46. Budujesz taka e87 z m54b30 albo n52b30, masz wtedy ~270koni NA, fakt ze buda cięższa niż e46/e36 ale zawieszeniowo gdzie wózki z m3e92 są PnP robi mega robotę i jest po prostu szybsza od takiej e46. Do tego młodsza, świeższa i nie zgnita (!) buda.
To jest ciekawy temat. Po tym jak miałem na daily E87 i jak fajnie się ta buda prowadzi, rozkminiałem właśnie temat zrobienia z tej budy wozu na tor.
Za 10-12 tys. kupić 2.0 diesla, z którego można zrobić spokojnie 170/390 i to już jeździ całkiem sprawnie, a na zmienionym IC i wydechu myślę okolice 210/440 do zrobienia, co przy wybebeszonej budzie już będzie szło dobrze. Kwestia zawieszeń i hamulca myślę że nie byłaby problemem, kwestia dyfra i szpery do poczytania, skąd ewentualnie pasuje.
Auto: Q7 & Cayman S & Mini & CCW Heist
Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 630 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-09-20
Pit, sorry, że dop dziś, ale byłem wyłączony przez cały weekend (dzieci i zwierzęta skutecznie zabijają "wolność" ). Ja bym mimo wszystko szedł w turbo, kupił NC 1.8 i od razu swapował na 2.5 + (i tutaj w zależności jaką wolisz charakterystykę kompresor lub turbo).
Bydgoszcz masz blisko, a w Bydgoszczy masz Five'a, który nie umniejszając nikomu ze świata miaty, zna się najlepiej na doładowanych miatach we wszystkich generacjach i swapach na 2.5.
Nie wiem czy potrzebuję aż takiego potworka jak 2.5 turbo/kompresor
Podejrzewam, że to będzie zbyt szybkie auto na tor, żebym mógł nim iść na granicy. Na ulicę fajna zabawka, tylko że to ma być stricte auto na tor (pewnie głównie małe tory typu Pszczółki, od wielkiego dzwona jakaś Silesia).
Za 10-12 tys. kupić 2.0 diesla, z którego można zrobić spokojnie 170/390 i to już jeździ całkiem sprawnie, a na zmienionym IC i wydechu myślę okolice 210/440 do zrobienia, co przy wybebeszonej budzie już będzie szło dobrze. Kwestia zawieszeń i hamulca myślę że nie byłaby problemem, kwestia dyfra i szpery do poczytania, skąd ewentualnie pasuje.
. 210koni to robi w takim 2.0d 163km samym programem Zawias to nie problem do tej budy, od tanich, średnich, drogich gwintów po profi jak protlum. Hamulce do wyboru do koloru i wszystko PnP. Zaczynajac od najtańszej opcji i zaciskach z 335i/d czy 135i pod tarcze 348mm za kilka stówek, przez zaciski m performance które były jako opcja w 1er a kończąc na zaciskach z f30 m performance. Dyfer i szpera to tez prosty temat. E87 i e90 to ta sama płyta podłogowa więc za 4-5k kupujesz kompletny wózek z m3 e92 dzięki czemu masz szperę, która jeździła ori w 400konnym aucie, regulowane wahacze na uniballach, od razu szerszy rozstaw osi.
Wiem że temat rzeka i generalnie nie jest to uregulowane, ale czy ktoś może ma jakieś info z pierwszej ręki jak policja/diagności obecnie traktują auto z pełną klatką? Dalej po prostu trzeba opierać się na szczęściu i znajomościach? Generalnie miałem nadzieję że może po akcji z ostatniej Barbórki się coś ruszy, ale chyba nie ma co na to liczyć.
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 5759 Skąd: Bratislava
Wysłany: 2022-04-06
Pit napisał/a:
Wiem że temat rzeka i generalnie nie jest to uregulowane, ale czy ktoś może ma jakieś info z pierwszej ręki jak policja/diagności obecnie traktują auto z pełną klatką? Dalej po prostu trzeba opierać się na szczęściu i znajomościach? Generalnie miałem nadzieję że może po akcji z ostatniej Barbórki się coś ruszy, ale chyba nie ma co na to liczyć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum