Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007 Posty: 935 Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-14
Czy stabilizator 22mm (pochodzący z EK9 - całość na 22mm) do Civica 3D Ek3 99-2000 może powyrywać wahacze? Podobno krąży taka opinia. Bzdura, czy jest w tym coś prawdy. Markos zakładał ASR subframe aby wzmocnić tył?
_________________ żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
no ja słyszałem ze stab od ITR'a do seryjnych wahaczy w np eg4 moze narobić zamieszania, mocno trzyma, ek9 jest chyba taki sam [nie pamiętam teraz ] więc raczej na twoim miejscu szukałbym od ek4
Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007 Posty: 935 Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-14
Nie wiem ile słabsze są wahacze od EG (czy w ogóle są) ale tutaj bardziej chodzi o wahacze z mojej generacji. Czyli opinie się potwierdzają skoro i Ty słyszałeś. Z 19mm sway barem nie powinno być już chyba problemu?
edit:
doczytałem trochę, czyli przy montażu 22mm trzeba założyć wzmocnienie, taki właśnie subframe ASR lub inny
_________________ żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
Auto: EG4+ i EG6+
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 324 Skąd: Rzgów lub Łódź
Wysłany: 2008-03-16
Stabilizator nie wyrywa wahaczy, drze podwozie -> punkty mocowania wahaczy do budy. Jedyną skuteczną metodą przy grubych stabilizatorach jest ASR, zanotowano przypadki zniszczeń zarówno przy wzmocnieniach BEAKS'a jak i Comptech'a. O tak:
Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007 Posty: 935 Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-16
EK4 miało seryjnie 19mm? Jeśli tak nie będzie potrzebne wzmocnienie. Myle się?
_________________ żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007 Posty: 935 Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-16
Qukie napisał/a:
Mylisz się, wzmocnienia nie potrzebuje tylko EK9 Type-R
To jak wygląda stabilizator w EK4? Nie do końca rozumiem. VTi EK4 ma seryjnie subframe?
_________________ żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007 Posty: 935 Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-16
!markos napisał/a:
ek9/dc2r maja grubsza blache tam gdzie inne dupowozy maja cieniutka blaszunie
stabilizator ek4 wyglada tak samo jak w ek9 (ma ten sam ksztalt), tylko jest cienszy/slabszy
!markos dzięki za odpowiedź.
Miałem właśnie na myśli tą blachę, do której jest dokręcany. Nie byłem pewien jej wytrzymałości. W międzyczasie przejrzałem inne forum i ztcw wypowiedzi sugerują, że można montować sam stabilizator (wersja 19mm) ale bardziej do seryjnego zawieszenia, bo przy obniżanym *usztywnianym* sam stabilizator bez ramy wzmacniającej może narobić szkód, o których już było w tym wątku. Pytanie, które się nasuwa, to czy warto ryzykować i zakładać stabilizator 19mm do seryjnego zawiasu bez ramy, czy jednak poczekać trochę i wzmocnić tył ramą, niekoniecznie produktem ASR.
_________________ żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
imo sztywnosc zawiasu nie ma nic do szkod, ktore moze narobic gruby stabilizator
powiem wiecej - na sztywnym zawiasie stabilizator pracuje mniej niz na miekkim (bo samochod mniej sie przechyla), wiec istnieja mniejsze szanse wyrwania go razem z kawalkiem budy
Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007 Posty: 935 Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-16
Cytat:
imo sztywnosc zawiasu nie ma nic do szkod, ktore moze narobic gruby stabilizator
powiem wiecej - na sztywnym zawiasie stabilizator pracuje mniej niz na miekkim (bo samochod mniej sie przechyla), wiec istnieja mniejsze szanse wyrwania go razem z kawalkiem budy
Widocznie wyczytałem jakieś bzdury. Bo jeśli chodzi o wychylanie nadwozia na zakrętach, wiadomo które zawieszenie będzie bardziej to powodować. Wniosek jest prosty, bez frame-a raczej nie ma sensu się bawić w składanie klocków
_________________ żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
Auto: EG4+ i EG6+
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 324 Skąd: Rzgów lub Łódź
Wysłany: 2008-03-16
Akurat tutaj !markos nie masz racji, każdy producent grubych stabilizatorów podaje, że trzeba wzmocnić budę jeśli jest mocno obniżona, a w przypadku serii można ryzykować, ale raczej skończy się to podobnie jak przy sportowym zawiasie tyle tylko, że może trochę później.
Masz rację co do grubego stabilizatora z tyłu do dupowozu -> totalny bezsens i zbyteczny wydatek.
darek napisał/a:
wzmocnić tył ramą, niekoniecznie produktem ASR.
ehh ziom, tak jak pisałem, nic innego nie daje 100% pewności...
2. nie potrzeba wzmocnienia do seryjnego stab. z ek4
_________________ żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum