Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Stabilizator do hondy?
Autor Wiadomość
darek 


Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 935
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-14   

Czy stabilizator 22mm (pochodzący z EK9 - całość na 22mm) do Civica 3D Ek3 99-2000 może powyrywać wahacze? Podobno krąży taka opinia. Bzdura, czy jest w tym coś prawdy. Markos zakładał ASR subframe aby wzmocnić tył?
_________________
żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
 
 
 
rdk 
me against the world


Auto: służbowe
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 10509
Skąd: Miasto Aniołów
Wysłany: 2008-03-14   

no ja słyszałem ze stab od ITR'a do seryjnych wahaczy w np eg4 moze narobić zamieszania, mocno trzyma, ek9 jest chyba taki sam [nie pamiętam teraz :kwasny: ] więc raczej na twoim miejscu szukałbym od ek4
 
 
 
darek 


Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 935
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-14   

Nie wiem ile słabsze są wahacze od EG (czy w ogóle są) ale tutaj bardziej chodzi o wahacze z mojej generacji. Czyli opinie się potwierdzają skoro i Ty słyszałeś. Z 19mm sway barem nie powinno być już chyba problemu?

edit:
doczytałem trochę, czyli przy montażu 22mm trzeba założyć wzmocnienie, taki właśnie subframe ASR lub inny
_________________
żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
 
 
 
Qukie 
Qukie czyta się kuki


Auto: EG4+ i EG6+
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 324
Skąd: Rzgów lub Łódź
Wysłany: 2008-03-16   

Stabilizator nie wyrywa wahaczy, drze podwozie -> punkty mocowania wahaczy do budy. Jedyną skuteczną metodą przy grubych stabilizatorach jest ASR, zanotowano przypadki zniszczeń zarówno przy wzmocnieniach BEAKS'a jak i Comptech'a. O tak:

BEAKS


_________________
Już mam EG6 :] teraz chcę M3 :serce:
 
 
 
darek 


Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 935
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-16   

EK4 miało seryjnie 19mm? Jeśli tak nie będzie potrzebne wzmocnienie. Myle się?
_________________
żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
 
 
 
Qukie 
Qukie czyta się kuki


Auto: EG4+ i EG6+
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 324
Skąd: Rzgów lub Łódź
Wysłany: 2008-03-16   

Mylisz się, wzmocnienia nie potrzebuje tylko EK9 Type-R ;-)
_________________
Już mam EG6 :] teraz chcę M3 :serce:
 
 
 
darek 


Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 935
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-16   

Qukie napisał/a:
Mylisz się, wzmocnienia nie potrzebuje tylko EK9 Type-R ;-)

To jak wygląda stabilizator w EK4? Nie do końca rozumiem. VTi EK4 ma seryjnie subframe?
_________________
żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
 
 
 
!markos 
turbo vtak


Auto: hjundaj getz
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 2823
Skąd: waw
Wysłany: 2008-03-16   

ek9/dc2r maja grubsza blache tam gdzie inne dupowozy maja cieniutka blaszunie

stabilizator ek4 wyglada tak samo jak w ek9 (ma ten sam ksztalt), tylko jest cienszy/slabszy
_________________
Aftermarketowe czesci z US: ebaycargo@gmail.com
 
 
 
darek 


Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 935
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-16   

!markos napisał/a:
ek9/dc2r maja grubsza blache tam gdzie inne dupowozy maja cieniutka blaszunie

stabilizator ek4 wyglada tak samo jak w ek9 (ma ten sam ksztalt), tylko jest cienszy/slabszy


!markos dzięki za odpowiedź.

Miałem właśnie na myśli tą blachę, do której jest dokręcany. Nie byłem pewien jej wytrzymałości. W międzyczasie przejrzałem inne forum i ztcw wypowiedzi sugerują, że można montować sam stabilizator (wersja 19mm) ale bardziej do seryjnego zawieszenia, bo przy obniżanym *usztywnianym* sam stabilizator bez ramy wzmacniającej może narobić szkód, o których już było w tym wątku. Pytanie, które się nasuwa, to czy warto ryzykować i zakładać stabilizator 19mm do seryjnego zawiasu bez ramy, czy jednak poczekać trochę i wzmocnić tył ramą, niekoniecznie produktem ASR.
_________________
żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
 
 
 
!markos 
turbo vtak


Auto: hjundaj getz
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 2823
Skąd: waw
Wysłany: 2008-03-16   

imo sztywnosc zawiasu nie ma nic do szkod, ktore moze narobic gruby stabilizator
powiem wiecej - na sztywnym zawiasie stabilizator pracuje mniej niz na miekkim (bo samochod mniej sie przechyla), wiec istnieja mniejsze szanse wyrwania go razem z kawalkiem budy
_________________
Aftermarketowe czesci z US: ebaycargo@gmail.com
 
 
 
darek 


Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 935
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-03-16   

Cytat:
imo sztywnosc zawiasu nie ma nic do szkod, ktore moze narobic gruby stabilizator
powiem wiecej - na sztywnym zawiasie stabilizator pracuje mniej niz na miekkim (bo samochod mniej sie przechyla), wiec istnieja mniejsze szanse wyrwania go razem z kawalkiem budy

Widocznie wyczytałem jakieś bzdury. Bo jeśli chodzi o wychylanie nadwozia na zakrętach, wiadomo które zawieszenie będzie bardziej to powodować. Wniosek jest prosty, bez frame-a raczej nie ma sensu się bawić w składanie klocków :roll:
_________________
żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
 
 
 
!markos 
turbo vtak


Auto: hjundaj getz
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 2823
Skąd: waw
Wysłany: 2008-03-16   

bez mocnego przedniego stabilizatora tez. sztywny stabilizator do dupowozu tylko na tyl to srednio trafiony pomysl.
_________________
Aftermarketowe czesci z US: ebaycargo@gmail.com
 
 
 
Qukie 
Qukie czyta się kuki


Auto: EG4+ i EG6+
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 324
Skąd: Rzgów lub Łódź
Wysłany: 2008-03-16   

Akurat tutaj !markos nie masz racji, każdy producent grubych stabilizatorów podaje, że trzeba wzmocnić budę jeśli jest mocno obniżona, a w przypadku serii można ryzykować, ale raczej skończy się to podobnie jak przy sportowym zawiasie tyle tylko, że może trochę później.
Masz rację co do grubego stabilizatora z tyłu do dupowozu -> totalny bezsens i zbyteczny wydatek.

darek napisał/a:
wzmocnić tył ramą, niekoniecznie produktem ASR.


ehh ziom, tak jak pisałem, nic innego nie daje 100% pewności...
_________________
Już mam EG6 :] teraz chcę M3 :serce:
 
 
 
wierzba 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 3637
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2008-09-15   

Odkopując temat zapytam:

1. jaką grubosc ma oem stabilizator na przód i tył z ek4 ???

2. czy do ej9 potrzebne jest jakieś ewentualne wzmocnienie na tył do seryjnego stabilizatora z ek4 ???
 
 
darek 


Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 935
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-09-15   

wierzba napisał/a:
Odkopując temat zapytam:

1. jaką grubosc ma oem stabilizator na przód i tył z ek4 ???

2. czy do ej9 potrzebne jest jakieś ewentualne wzmocnienie na tył do seryjnego stabilizatora z ek4 ???


1.

ek4 (vti) przed liftem
===================
przedni stabilizator - 24mm
tylny stabilizator - 15mm

poliftowe ma grubszy przedni, 26mm

2. nie potrzeba wzmocnienia do seryjnego stab. z ek4
_________________
żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna