Subaru Impreza P1 jest limitowanym modelem wykonanym przez firme Prodrive w ilosci 500 sztuk
Auto było dostepne w jedynym kolorze sonic blue , posiada delikatnie zmieniony zderzak przedni wraz z halogenami , oraz tylni spojler opracowany przez Petera Stevena.
P1 używa większej turbosprężarki niż standardowa Impreza Turbo, dostarczając nie więcej ciągu, ale w zamian nie przestając dawać ciągu w zakresie wyższych obrotów. Przy 6000 obrotów Impreza traci oddech, podczas gdy P1 dokręca bliżej 7000, rozciągając zakres obrotów, by zapewnić spory wzrost mocy do 280 KM z maksymalnym momentem 345 Nm przy 4000 obrotów, ale wzrastającym od 1000 i pozostającym w mocy do maksimum mocy przy 6500 obrotów. To oznacza wspaniały wzrost osiągów bez zbytniego poświęcania elastyczności. Używa on wyścigowych tłoków o obniżonej masie, wytrzymalszego wału korbowego i bardziej agresywnych profili wałków rozrządu, dając mu osiągi prawdziwego super samochodu (identycznie jak w silniku Sti). Jednak silnik Sti nie spełnia europejskich wymogów czystości spalin i poziomu głośności. Prodrive przemapował jednostkę sterowania i wymienił dwa katalizatory na jeden, co sprawiło, że P1 jest zgodna z europejskimi normami.
Centralny mechanizm różnicowy dzieli napęd 50:50, podobnie jak w Turbo. Z Imprezy Turbo zostały także: tylny mechanizm różnicowy o zmniejszonym poślizgu i hamulce z ABS. Geometria przedniego zawieszenia została zmieniona, by zapewnić dobrą kontrolę nad kołami, jest ona też wspomagana przez karbonową belkę usztywniającą kolumny w komorze silnika. Reagujący na prędkość system wspomagania kierownicy jest dodatkowo wyostrzony przez zastosowanie szybszego przełożenia Sti. Geometria tylnego zawieszenia również została zmieniona w P1. Tylny system kolumn Imprezy umocowany za pomocą ramienia prowadzącego i podwójne boczne łączniki posiada pewien zakres samosterowania, ustawiając się pod obciążeniem, aby wspomóc stabilność na zakrętach. ta funkcja została poprawiona, by uporać się ze zwiększonym potencjałem P1, jeśli chodzi o pokonywanie zakrętów. Cały potencjał przenoszony jest na 10-szprychowe, 17 calowe, z lekkich stopów koła OZ.
Silnik: 4-cylindrowy, 16-zaworowy, boxer, z wielopunktowym wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, o pojemności 1994 cm sześciennych
Przyspieszenie 0-100 km/h: około 4,5 s
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Moc maksymalna: 280 KM przy 6500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 345 Nm przy 4000 obr./min
Napęd: stały na cztery koła
Skrzynia biegów: 5-stopniowa, ręczna
Hamulce: tarczowe wentylowane z ABS
Zużycie paliwa: mieszane - 17 l/100 km
Zbiornik paliwa: 60 l
Przy okazji napiszę, że oprócz braku dccd brak mu także ic spray i klimatronika.
Przerabianie type r na p1 zajmowało dwa dni.
Faktycznie wyszło 1000 szt P1 w związku z dużym zainteresowaniem.
P1 kosztowało 31,500 funtów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum