Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
wytrzymałośc tulei b18c4
Autor Wiadomość
m6nj 

Auto: ed6/b18T
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 161
Skąd: lublin
Wysłany: 2009-10-29   wytrzymałośc tulei b18c4

może ktos napisać ile bezpiecznie można dmuchnąc w zakuty blok na seryjnej tulei w b18c4?jaka moc jest bezpieczna a jaka maxymalna?z góry dzieki za info
 
 
 
Pati 


Auto: GC8
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-30   

przyjmuje się około 420 koni. no ale zmienne tu też masz w postaci stopnia sprężania, wielkości ślimaka, zakresu generowania mocy, jakości wystrojenia itd...
_________________
"they run the best just before they grenade"
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2009-10-31   

..i kraju pochodzenia ;-)
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
m6nj 

Auto: ed6/b18T
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 161
Skąd: lublin
Wysłany: 2009-10-31   

no tak myślałem że bezpiecznie bedzie dmuchnąc ponad bara tak do ok 380 hp.okaze sie ile bede w stanie osiągnąć..jak jest z blockguardem czy przy doładowaniach na skraju wytrzymałości bloku pomimo mniejszej wydajności chłodniczej warto założyc?
P.S co do jakosci cześci to napewno bedą z górnej półki w miare mozliwości.kucizna juz leci okaze sie jak przyjdzie co to warte jest.
 
 
 
!markos 
turbo vtak


Auto: hjundaj getz
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 2823
Skąd: waw
Wysłany: 2009-10-31   

nie ma mniejszej wydajnosi chlodzenia z blockguardem. kup chlodniejszy termostat, lepsza chlodnice i wczesniejszy wlacznik. problem z glowy.

te 380hp to z jakiej sprezarki na "ponad bara"?


oraz ile jeszcze bedzie watkow z kategorii "to jest oczywiste, ale nie chcialo mi sie poszukac, dajcie pod nos"? :lol:
_________________
Aftermarketowe czesci z US: ebaycargo@gmail.com
 
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2009-10-31   

!markos napisał/a:
nie ma mniejszej wydajnosi chlodzenia z blockguardem.

jest markos, BG utrudnia dostęp chłodziwu do chłodzenia komory spalania. Widać to na softach przy niezmienionych seryjnych chłodnicach. Auto bez guarda zagrzeją się później.

!markos napisał/a:
oraz ile jeszcze bedzie watkow z kategorii "to jest oczywiste, ale nie chcialo mi sie poszukac, dajcie pod nos"? :lol:

o, to jest pytanie na które nie padła jeszcze odpowiedź na forum ;-)
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
!markos 
turbo vtak


Auto: hjundaj getz
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 2823
Skąd: waw
Wysłany: 2009-10-31   

Fawor napisał/a:
BG utrudnia dostęp chłodziwu do chłodzenia komory spalania
ciekawe co mowisz, ale w blockguardzie otwory pokrywaja sie z otworami w glowicy i nic nie stoi na przeszkodzie, zeby woda trafiala do niej dokladnie tak samo jak przed montazem blockguarda...

zupelnie osobnym problemem jest to, ze ktos zostawia calkowicie seryjna reszte ukladu chlodzenia i oczekuje cudow :roll: ja jakos nie mam takiego problemu, woda przy palowaniu ma 78-80 stopni. tyle, ze zeby to osiagnac musialem kupic termostat mugena i wieksza chlodnice wody z dodatkowym nawiewem ze zderzaka.
_________________
Aftermarketowe czesci z US: ebaycargo@gmail.com
 
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2009-10-31   

!markos napisał/a:
ciekawe co mowisz, ale w blockguardzie otwory pokrywaja sie z otworami w glowicy i nic nie stoi na przeszkodzie, zeby woda trafiala do niej dokladnie tak samo jak przed montazem blockguarda...

dobrze, ale zauważ, ze po montażu BG obniza się poziom lustra wody w tulei. Znam oba przypadki i zdania nie zmienię. Oczywiście możesz mieć inne :)

!markos napisał/a:
zupelnie osobnym problemem jest to, ze ktos zostawia calkowicie seryjna reszte ukladu chlodzenia i oczekuje cudow :roll:

znasz pewnie 300konnego crx'a, który wyjechał z pewnej firmy na serynej chłodnicy.. ;-)
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
!markos 
turbo vtak


Auto: hjundaj getz
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 2823
Skąd: waw
Wysłany: 2009-10-31   

jesli chodzi o stacha, to w crx/4gen chlodnica ma jednak nieco inne wymiary niz w jajku.. poza tym tam chlodnica mega grzala sie od... kolektora wydechowego :roll:

fakt - z samej gory tulei cieplo odbierane jest juz nie tylko przez wode, ale tez przez bg. moznaby polemizowac, bo w opcji z bg tuleja oddaje cieplo troche na wode, troche na bg, ktory z kolei oddaje je na blok.. tak na moje oko to nie powinno to jakos wyraznie wplywac na chlodzenie silnika, ale moge sie mylic, bo fizyk ze mnie zaden :lol:

tak ogolnie to mialem straszne sranie, ze u mnie bedzie jakis temperaturowy dramat, ale okazalo sie, ze to byl zupelnie nieuzasadniony strach. wszystko jest w normie.
_________________
Aftermarketowe czesci z US: ebaycargo@gmail.com
 
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2009-10-31   

!markos napisał/a:
bo w opcji z bg tuleja oddaje cieplo troche na wode, troche na bg

porównaj sobie współczynnik przejmowania ciepła stal - stal czy tam stal - aluminium i te same z wodą ;-)

nie zagłębiajmy się bardziej w temat chłodnic, bo odchodzimy od jakże ważnego meritum i posądzą nas o OT :->
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
m6nj 

Auto: ed6/b18T
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 161
Skąd: lublin
Wysłany: 2009-10-31   

te 380 hp mam zamiar osiągnąc przy wykorzystaniu zakupionej turbiny td05 z evo 8
 
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2009-10-31   

tak, wiemy. Ty za to nie wiesz jaki ona ma potencjał i od czasu założenia poprzedniego tematu i kupna nie pofatygowałeś się nawet, żeby się dowiedzieć.
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
m6nj 

Auto: ed6/b18T
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 161
Skąd: lublin
Wysłany: 2009-10-31   

jesli cos wiem to nie pytam..potencjał tej turbiny jest mi znany.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna