Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 2019 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-29 Doprężenie d15z6
Szukałem w necie informacji o d13z6 i odkryłem ciekawą rzecz, blok d13 i d15 jest ponoć jednakowy. Różnice są w wale, korbach i tłokach. Dlatego chcę zapytać, czy wstawiając tłoki d13 do d15z6 uzyskam podobne lub lepsze (z racji większej pojemności) rezultaty? O czym trzeba pamiętać przy takim modzie?
Ponoć przy strojeniu takiego silnika najlepiej opierać się o mapy b16...
Czy poza wymianą tłoków trzeba coś jeszcze wzmocnić, aby wytrzymało większe cisnienie?
W kwestji bebechów silnikowych nie czuje się mocny, więc proszę o łopatologiczne tłumaczenie i sprostowanie moich ewentualnych błędów.
tłok PM IG z D13B2 jest wypukły +4ccm. pasuje idalnie na dół D15. Możesz pomyśleć o mocniejszych śrubach na korbach. I strojenie obowiązkowe. A jakie mapy to nie mam pojęcia, to pytanie do Rysia Ciekawe czy czasem bazową mapą nie jest z B18C6?
Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 2019 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-05
flejm napisał/a:
tłok PM IG z D13B2 jest wypukły +4ccm.
chyba byłbym w stanie się pogodzić ze zmniejszeniem pojemności do 1489ccm
flejm napisał/a:
Możesz pomyśleć o mocniejszych śrubach na korbach.
Hm... Magictjuna, z którym kontaktowałem się w sprawie podmiany tłoków zaproponował mi jedynie wymianę pierścieni, ewentualnie panewek, uszczelki miski i głowicy.
Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 2019 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-06
Ponoć średnice są jednakowe w d serii. d13 i d15 różni się wałem, korbami i tłokami w bloku. Wnioskuje więc, że jeżeli udało się zrobić d13z6 to i d15z6 też powinno pojechać.
skok tłoka jest taki sam jak w d15b2/b7 ale d15z6 ma dłuższą korbę jak w d16, inny wał. trzeba by było sprawdzić czy sworzeń tłoka jest na takiej samej wysokości, bo może być taka sytuacja, że tłok PM IG będzie wystawał ponad krawędź bloku.
btw. wiesz, że możesz założyć klawiaturę od Y8 (głowica zostaje bo to ten sam odlew) i mieć prawdziwego VTEC'a?
Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 2019 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-08
flejm napisał/a:
skok tłoka jest taki sam jak w d15b2/b7 ale d15z6 ma dłuższą korbę jak w d16, inny wał. trzeba by było sprawdzić czy sworzeń tłoka jest na takiej samej wysokości, bo może być taka sytuacja, że tłok PM IG będzie wystawał ponad krawędź bloku.
hm... będę szukał jeszcze info w tej sprawie, żeby się upewnić.
flejm napisał/a:
btw. wiesz, że możesz założyć klawiaturę od Y8 (głowica zostaje bo to ten sam odlew) i mieć prawdziwego VTEC'a?
Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007 Posty: 935 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-05-09
zdecydowanie mając już zdrowe d15z6 zrobiłbym hybrydę z głowicą od d16z6. tak czy inaczej to nie będzie duży wzrost mocy. zostawiłbym sobie kasę na jakąs seryjnie mocniejszą jednostkę.
_________________ żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum