Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
MR2 Turbo by Show
Autor Wiadomość
Showkemp 


Auto: Celica CS, MR2T, Celica RA29
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-14   MR2 Turbo by Show

Witam,
W końcu się zebrałem do opisania mojego autka.




No to jedziemy (stan na sierpień 2013):
MODEL:
1990 Toyota MR2 Turbo, wersja USA, silnik 3SGTE - 1998cc, fabrycznie 204KM

Silnik: Zakończone
Modyfikacje głowicy:
Zawory +1mm Ferrea
Uszczelniacze zaworowe Ferrea
Wałki rozrządu Brian Crower 264'
Sprężynki zaworowe i tytanowe talerzyki Brian Crower
Obrobione kanały w głowicy
Regulowane koła rozrządu - własnej produkcji

Modyfikacje bloku:
Blok z silnika 5SFE
Wał z silnika 5SFE (pojemność 2189cc)
Kute tłoki Wiseco custom (CR 8,6:1) - wg. własnego projektu
Kute korby Eagle
Panewki Clevite77
Uszczelka pod głowicę Cometic 1,5mm
Pierścienie uszczelniające pomiędzy blok a głowicę - wg. własnego projektu
Szpilki do głowicy i śruby główne ARP
Pasek rozrządu Greddy
Przerobiona miska olejowa pod śruby główne ARP

Układ dolotowy: Zakończone
Kolektor na seryjnych runnerach ale ze zmienionym plenum - wg. własnego projektu
T-VIS zastąpiony przekładką termiczną
Przepustnica 70mm BBK
Kompletne orurowanie z kwasówki od sprężarki do IC i od IC do przepustnicy by SSG
Blow Off TiAL Sport
Intercooler Greddy, oldschool
Wtrysk wody/metanolu AEM

Układ wydechowy: Zakończone
Kolektor wydechowy twin-scroll z kwasówki by SSG
Wastegate TiAL Sport F38
Turbosprężarka Borg Warner S200SX
Downpipe i wydech 3” z jednym tłumikiem końcowym by SSG

Układ wtryskowy: Zakończone
Wewnętrzna pompa paliwa Denso 255+ lph
Listwa paliwowa Wolfkatz
Wtryski SARD 850cc
Regulator ciśnienia paliwa ze wskaźnikiem Aeromotive A1000
Przewody paliwowe i złączki Earls

Elektronika: Zakończone
AEM EMS
AEM UEGO
Wskaźnik EGT Greddy 60mm z warningiem
Wskaźnik Boost Greddy 52mm
Wskaźnik temp. Oleju Greddy 52mm
Wskaźnik ciśń. Oleju Greddy 52mm
Turbotimer ze wskaźnikiem doładowania (warning, peak itp.) Blitz DTT DCII
Zaworec MAC do sterowania doładowaniem
Wzmacniacz zapłonu MSD 6A
Cewka zapłonowa MSD Blaster3

Układ chłodzenia: Zakończone
Termostat TRD 71’C
Wentylator SPAL na IC
Wentylator SPAL na klapie silnika
Chłodnica oleju silnika z termostatem Greddy

Układ napędowy: Zakończone
Lekkie koło zamachowe Fidanza
Sprzęgło ACT HD z 6-cio spiekową tarczą
Szpera płytkowa TRD 1.5 Way
Krótsze przełożenia trzeciego i czwartego biegu

Zawieszenie: Zakończone
Zawieszenie gwintowane Tein Type HA
Rozpórki TRD przód i tył
Rozpórka dolna Ultra Racing
Fender Bars Ultra Racing
Energy Suspension Total Kit
RCA - podkładki pod swożnie

Układ hamulcowy: Zakończone
Przód: Tarcza 330mm z Supry TT, zacisk seria, klocek EBC Yellow Stuff
Tył: Tarcza 320mm z Mazdy RX8 (przód), zacisk seria, klocek EBC Red Stuff
Nadmuch na tarcze

Body Kit: Zakończone
Światła z soczewkami Hella
Tylny spoiler SARD - na razie jest jak mi się znudzi, wrócę do serii :)
Panele boczne z "uszami" - jak wyżej

Wnętrze: Zakończone
Fotele Sparco Torino (dzięki hwojtek)
Pasy OMP, 3”, czteropunktowe
Harness bar
Boczki drzwi z limitowanej japońskiej wersji „Recaro” – stare były bardzo zniszczone
Kierownica bez poduszki z japońskiej wersji – jest mniejsza i grubsza, oryginalna była jak z Ikarusa :)
Prędkościomierz i woltomierz z europejskiej wersji NA

Koła: Zakończone
Na co dzień:
Super Advan ver.1 (oldschool :) ) przód- 17x7,5, tył- 17x8
Bridgestone RE050, tył - 235/40/17; przód - 215/40/17

Podziękowania:
SSGarage.pl – wszystkie prace spawalnicze przy aucie (dolot, kolektor wydechowy, wydech od turbosprężarki do końca) wykonali właśnie oni i jestem bardziej niż zadowolony. :) Polecam! Kawał dobrej roboty.
MacPl – Kompletne strojenie AEM’a i konsultacje przy trudnych tematach. :) Gorąco polecam!
Harry – Szeroko pojęty detailing z indywidualnym podejściem.


Podsumowanie:

Aktualizacja na 2013:
Samochód dysponuje mocą 485KM i momentem 590Nm przy 1,6Bar na co dzień.
Maksymalna zmierzona moc to 545KM/650Nm przy ok. 1,8Bar, ale raczej nie będę z niej często korzystał... :)


Nad autem znęcam się w sumie od 2006 roku, wszystkie prace za wyjątkiem tych opisanych powyżej wykonałem samemu, łącznie ze złożeniem silnika.
Nie obyło się oczywiście bez potknięć.
Jak to powiedzieli moi znajomi, „to auto jest nie do przebicia jeśli chodzi o przebiegi pionowe na podnośniku i spędzone przy nim roboczogodziny”. :)
Testowałem różne opcje, stroiłem samemu na SMT6(268KM przy 0,8Bar na seryjnej CT26), upalałem kute tłoki i zacierałem korby, niszczyłem turbosprężarki, mieliłem skrzynie biegów, wydmuchałem uszczelkę spod głowicy, kompletny silnik składałem kilka razy, raz zdejmowałem głowicę na aucie, przechodziłem chyba przez wszystkie możliwe „choroby wieku dziecięcego”, i teraz czuję zajebistą satysfakcję z tego, że auto w końcu jeździ tak jak tego chciałem.

W kolejce czeka Toyota Celica Carlos Sainz, za którą się pomału zabieram. Mam nadzieję, że bogatszy w masę doświadczeń, prace pójdą mi nieco sprawniej, a auto będzie szybsze i bardziej bezawaryjne.

Pozdrawiam,
Show

PS.
Aktualne zdjęcia dorzucę jak będę miał chwilę żeby je zrobić.
_________________
91 Celica ST185 CS
90 MR2 Turbo
77 Celica GT RA29 aka "Killa Bee"

www.motorsportshop.pl
Ostatnio zmieniony przez Showkemp 2013-08-06, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Matey 
Fan Wódki


Auto: 147 JTDM
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 4382
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2009-06-14   

Świetne auto !!
_________________
マテイ || JDM Bania Squad
 
 
 
WojtekMR

Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 375
Skąd: Wałbrzych
  Wysłany: 2009-06-14   

:mrgreen: w końcu nie jestem tutaj sam ;)
 
 
Wojti 
NSX Lover!


Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 596
Skąd: Krk
Wysłany: 2009-06-14   

Te auta nie powinny tu trafiać za namową, one tu powinny BYĆ !! :)
 
 
bialasek21 

Auto: H22A7/M2A4+FD:5.15
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-14   

znam to autko z opowiesci kolegi Macka ktory posiada taka seryjna czerwona Turbawke. Bardzo mi sie podoba (widac ogromny trud pracy i $ wlozony ze strony wlasiciela) zwlaszcza fotele, natomiast nie przemawiaja za mna ten wzor oraz kolor felg, ale najwazniejsze, zeby wlascicielowi sie podobaly:)
_________________
2011 SPONSOR BY

http://www.strojenia.pl/
 
 
adino1 


Auto: 987S , NC+, XC60 T6, V50
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 2341
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-06-14   

witam na forum....auto przezacne i dopieszczene jak kizizmizia :mrgreen: prezentuje sie swietnie,zwlaszcza na Advan'ach!



ps. gdzie polerowałes Advan'y?
_________________

 
 
 
WojtekMR

Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 375
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2009-06-14   

mi osobiście bardziej enkei-e podchodzą ;-) ale też potrzebowałbym namiar na renowacje felg
Ostatnio zmieniony przez WojtekMR 2009-06-14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adino1 


Auto: 987S , NC+, XC60 T6, V50
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 2341
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-06-14   

WojtekMR napisał/a:
też potrzebowałbym namiar na renowacje felg


po co Ci Wojtku :lol:
_________________

 
 
 
Deox 
Administrator


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 6317
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2009-06-14   

WojtekMR napisał/a:
:mrgreen: w końcu nie jestem tutaj sam ;)


Wcześniej też nie byłeś, bo jest was więcej na forum z tego co pamiętam. :mrgreen:

Świetne auto i podziękowania dla Żółtka za zaproszenie Ciebie do naszego grona. 8-)
 
 
 
Yeti 


Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 2019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-14   

genialny samochód!
_________________
イエティ
 
 
Rudy Hiszpan' 

Auto: S14
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 848
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-14   

Doskonały samochód! :mrgreen:
I w końcu wiem z jakiej dzielni jest !markos :lol:
 
 
rdk 
me against the world


Auto: służbowe
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 10509
Skąd: Miasto Aniołów
Wysłany: 2009-06-14   

masakrator! wygląda fajnie i jeszcze lepiej jeździ, średnie dwunastki to już nie tak źle 8-)
 
 
 
Mont
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-14   

Auto kozak, zwlaszcza na advanach. Szkoda ze nie doczekalo sie porządnej sesji fotograficznej.
 
 
Deox 
Administrator


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 6317
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2009-06-14   

Mont napisał/a:
Auto kozak, zwlaszcza na advanach. Szkoda ze nie doczekalo sie porządnej sesji fotograficznej.


Zawsze można podesłać mitoora, aby się ustawił gdzie trzeba. :mrgreen:
 
 
 
Exiu 


Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 328
Skąd: Rydultowy
Wysłany: 2009-06-14   

auto kozak !! nie mam pytań... masakra... gratuluje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna