Witam,
W końcu się zebrałem do opisania mojego autka.
No to jedziemy (stan na sierpień 2013):
MODEL:
1990 Toyota MR2 Turbo, wersja USA, silnik 3SGTE - 1998cc, fabrycznie 204KM
Silnik: Zakończone
Modyfikacje głowicy:
Zawory +1mm Ferrea
Uszczelniacze zaworowe Ferrea
Wałki rozrządu Brian Crower 264'
Sprężynki zaworowe i tytanowe talerzyki Brian Crower
Obrobione kanały w głowicy
Regulowane koła rozrządu - własnej produkcji
Modyfikacje bloku:
Blok z silnika 5SFE
Wał z silnika 5SFE (pojemność 2189cc)
Kute tłoki Wiseco custom (CR 8,6:1) - wg. własnego projektu
Kute korby Eagle
Panewki Clevite77
Uszczelka pod głowicę Cometic 1,5mm
Pierścienie uszczelniające pomiędzy blok a głowicę - wg. własnego projektu
Szpilki do głowicy i śruby główne ARP
Pasek rozrządu Greddy
Przerobiona miska olejowa pod śruby główne ARP
Układ dolotowy: Zakończone
Kolektor na seryjnych runnerach ale ze zmienionym plenum - wg. własnego projektu
T-VIS zastąpiony przekładką termiczną
Przepustnica 70mm BBK
Kompletne orurowanie z kwasówki od sprężarki do IC i od IC do przepustnicy by SSG
Blow Off TiAL Sport
Intercooler Greddy, oldschool
Wtrysk wody/metanolu AEM
Układ wydechowy: Zakończone
Kolektor wydechowy twin-scroll z kwasówki by SSG
Wastegate TiAL Sport F38
Turbosprężarka Borg Warner S200SX
Downpipe i wydech 3” z jednym tłumikiem końcowym by SSG
Układ wtryskowy: Zakończone
Wewnętrzna pompa paliwa Denso 255+ lph
Listwa paliwowa Wolfkatz
Wtryski SARD 850cc
Regulator ciśnienia paliwa ze wskaźnikiem Aeromotive A1000
Przewody paliwowe i złączki Earls
Układ chłodzenia: Zakończone
Termostat TRD 71’C
Wentylator SPAL na IC
Wentylator SPAL na klapie silnika
Chłodnica oleju silnika z termostatem Greddy
Układ napędowy: Zakończone
Lekkie koło zamachowe Fidanza
Sprzęgło ACT HD z 6-cio spiekową tarczą
Szpera płytkowa TRD 1.5 Way
Krótsze przełożenia trzeciego i czwartego biegu
Zawieszenie: Zakończone
Zawieszenie gwintowane Tein Type HA
Rozpórki TRD przód i tył
Rozpórka dolna Ultra Racing
Fender Bars Ultra Racing
Energy Suspension Total Kit
RCA - podkładki pod swożnie
Układ hamulcowy: Zakończone
Przód: Tarcza 330mm z Supry TT, zacisk seria, klocek EBC Yellow Stuff
Tył: Tarcza 320mm z Mazdy RX8 (przód), zacisk seria, klocek EBC Red Stuff
Nadmuch na tarcze
Body Kit: Zakończone
Światła z soczewkami Hella
Tylny spoiler SARD - na razie jest jak mi się znudzi, wrócę do serii
Panele boczne z "uszami" - jak wyżej
Wnętrze: Zakończone
Fotele Sparco Torino (dzięki hwojtek)
Pasy OMP, 3”, czteropunktowe
Harness bar
Boczki drzwi z limitowanej japońskiej wersji „Recaro” – stare były bardzo zniszczone
Kierownica bez poduszki z japońskiej wersji – jest mniejsza i grubsza, oryginalna była jak z Ikarusa
Prędkościomierz i woltomierz z europejskiej wersji NA
Koła: Zakończone
Na co dzień:
Super Advan ver.1 (oldschool ) przód- 17x7,5, tył- 17x8
Bridgestone RE050, tył - 235/40/17; przód - 215/40/17
Podziękowania: SSGarage.pl – wszystkie prace spawalnicze przy aucie (dolot, kolektor wydechowy, wydech od turbosprężarki do końca) wykonali właśnie oni i jestem bardziej niż zadowolony. Polecam! Kawał dobrej roboty.
MacPl – Kompletne strojenie AEM’a i konsultacje przy trudnych tematach. Gorąco polecam!
Harry – Szeroko pojęty detailing z indywidualnym podejściem.
Podsumowanie:
Aktualizacja na 2013:
Samochód dysponuje mocą 485KM i momentem 590Nm przy 1,6Bar na co dzień.
Maksymalna zmierzona moc to 545KM/650Nm przy ok. 1,8Bar, ale raczej nie będę z niej często korzystał...
Nad autem znęcam się w sumie od 2006 roku, wszystkie prace za wyjątkiem tych opisanych powyżej wykonałem samemu, łącznie ze złożeniem silnika.
Nie obyło się oczywiście bez potknięć.
Jak to powiedzieli moi znajomi, „to auto jest nie do przebicia jeśli chodzi o przebiegi pionowe na podnośniku i spędzone przy nim roboczogodziny”.
Testowałem różne opcje, stroiłem samemu na SMT6(268KM przy 0,8Bar na seryjnej CT26), upalałem kute tłoki i zacierałem korby, niszczyłem turbosprężarki, mieliłem skrzynie biegów, wydmuchałem uszczelkę spod głowicy, kompletny silnik składałem kilka razy, raz zdejmowałem głowicę na aucie, przechodziłem chyba przez wszystkie możliwe „choroby wieku dziecięcego”, i teraz czuję zajebistą satysfakcję z tego, że auto w końcu jeździ tak jak tego chciałem.
W kolejce czeka Toyota Celica Carlos Sainz, za którą się pomału zabieram. Mam nadzieję, że bogatszy w masę doświadczeń, prace pójdą mi nieco sprawniej, a auto będzie szybsze i bardziej bezawaryjne.
Pozdrawiam,
Show
PS.
Aktualne zdjęcia dorzucę jak będę miał chwilę żeby je zrobić.
znam to autko z opowiesci kolegi Macka ktory posiada taka seryjna czerwona Turbawke. Bardzo mi sie podoba (widac ogromny trud pracy i $ wlozony ze strony wlasiciela) zwlaszcza fotele, natomiast nie przemawiaja za mna ten wzor oraz kolor felg, ale najwazniejsze, zeby wlascicielowi sie podobaly:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum