Auto: AE82GT
Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 397 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-11-17 AE82GT - Szalona Jajecznica
Witam serdecznie, skoro już tu jestem, wstawie BS, widzę, że sporo osób jest mi znanych z innych miejsc w sieci, tak więc dla nich to zapewne odgrzany kotlet, ale niech będzie.
takie cuś zakupiłem niecały rok temu nie będąc do końca świadom w co się pakuje
Zamierzeniem była Ae92 Gti, trafiło na nieco starszą generacje, przyznam szczerze, że początkowo średnio mi się podobała, z czasem się zakochałem...
Biała Sucz - Toyota Corolla - AE82GT: Toyota, Corolla, AE82GT
MODEL: 1985r., HB, 3D
SILNIK: 4age 16V bluetop na map sensorze / obecnie 4age 20V silvertop
UKLAD DOLOTOWY: ITB w plenum + alu dolot na łącznikach Samco + carbonbox
UKLAD WYDECHOWY: seria, zmieniony końcowy tłumik km malon 2,25 - docelowo 4-2-1 i cały układ 2,25
ELEKTRONIKA: MegaSquirt 2 PCB3
UKLAD NAPĘDOWY: lekkie koło zamachowe TODY 3.6kg
ZAWIESZENIE: przód B6, tył - seria, -45/-45 Eibach, komplet pouliretanów, rozpórka dolna przednia, tylnia górna, przednia górna, stabilizatory i łączniki Whiteline
UKLAD HAMULCOWY: przód swap tarczy (EBC TG) i zacisków od E9gti 243mm-->258mm- klocek: Ferodo DS2000, tył seria
BODY-KIT: seria GT
ŚRODEK: seria, pasy szelkowe Sparco, gałka TRD, mieszk i kierwnica obszyta
CAR-AUDIO: tanie badziewie w stylu retro
MOC: 96kw@6600rpm wg fabryki, na średnio sprawnym silniku wyszło 108ps
Obecnie: seria 160Hp/120KW - nie mierzone bo nie odpalne jeszcze
STATUS: Chyba nie wymienie wszystkiego co zostało zrobione, generalnie masa pierdół dot odbudowy nadwozia, walka z rudą, malowanie budy, zabezpieczenie antykorozyjne, łatanie, spawanie, szukanie plastików po całym świecie etc. Z częściami blacharskimi jest lekki problem więc trochę to trwało. na dzień dzisiejszy pozostało zrobienie wiązki i modły aby odpaliła
HISTORIA:
Zaraz po lakierowaniu po 80km wywalił uszczelka pod głowicą więc trzeba było zrobić góre całą silnika, niestety silnik miał już swój wiek i po kilku miesiącach, a niewielu kilometrach miałem kolejną awarie. Początkowow wyglądało to jak pierścienie (zero kompresji n 4tym i 1/2 kompresji n 3cim cylindrze). W miedzy czasie zamówiłem kompletny silnik ze skrzynia z Japonii, tym razem 20V, nieco mocniejszy i z seryjnym ITB. Po czasie rozbierając 16V okazło się, że urwałem półke tłoka
Pierwsze 20pt. to wstępne oględziny po zakupie auta, rzeczywistośc jednak wyglądała znacznie inaczej, cześć pracy poszła na marne bo były to rzeczy dotyczące starego silnika.
1. brak prawej przedniej listwy na błotniku
2. brak prawej listwy na nadkolu
3. pordzewiała klapa tylnia
4. prawdopodobnie stłuczka parkingowa, wymienione swiatło, uszczerbiony gril, klejony zderzak
5. brak plastiku tylniego prawego nadkola
6. w bagazniku ślady wody, mokra wykładzina
7. kierownica obrócona o 15 stopni
8. niepokojace odgłosy, chyba pompa sprzęgła
9. samo sprzęgło także raczej do wymiany
10. brak zapalniczki
11. zapieczone uszczelki szyb
12. zapieczony zamek pasażera
13. nie działa gniazdo zapalniczki
14. 1 lampka podświetlenia tablicy też upalona
15. słaby ręczny, a właściwie jego brak
16. czujnik domykania klapy
17. kilka ognisk zapalnych rdzy przy szybach
18. złamany pałąk trzymający sztywnośc błotnika/ prawy przód
19. brak zaślepki bezpieczników
extrasy:
20. swap tarczy i zacisków od ae92gti
21. nowa przednia szyba
22. nowe nakładki nadkoli z fiberglasu
23. nowe światła przednie
24. nowe kierunkowskazy przednie i boczne
25. pranie całej tapicerki i podłogi
26. antena w słupku + radyjo
27. konserwacja całego podwozia
28. nowe amortyzatory przód
29. nowe amortyzatory tył
30. nowe odbojniki i gniazda amortyzatorów tył
31. nowe naklejki twincam16/ done
32. wymieniony mechanizm podnoszenia szyby
33. nowe sprężyny -40/-40
34. mmlowanie zacisków na czerwono
35. nowe filtry, air, fuel, oil /16v
36. nowe światła tylnie
37. nowa przednia szyba
38. nowa maglownica
39. nowe przeguby
40. stabilizatory Whiteline
41. wymiana wszystkich śrub zawieszenia
42. wymiana gum zawieszenia na pouliretany
43. rozpórka przednia dolna
44. rozpórka tylnia górna
45. piaskowanie i malowanie elementów zawieszenia
46. nowe kompletne sprzęgło /16v
47. nowa pompa sprzęgła /16v
48. nowe przewody hamulcowe midzane + elastyczn
49. nowe mocowanie akumulatora
50. nowe lable NW magnecor /16v
51. nowe świece Denso /16v
52. nowe linki hamulca ręcznego
53. nowe fenderfler'y
54. nowy grill
55. nowy rozrząd
56. nowa głowica + remont
57. uszczelniacze wału
58. nowy rozrusznik
59. quickshift
60. nowe alufelgi + renowacja
61. nowe opony
62. nowe śruby kół + śruby zabezpieczające
63. nowe sforznie wahacza
64. nowe spinki tapicerki
65. centralny + alarm
66. nowy silnik 4age 20v
67. orurowanie Samco felxible
68. nowa chłodnica Koyo
69. nowe świece pltynowe NGK
70. nowy zestaw naprawczy zacików przednich ASO
71. Przewody hamulcowe Hell
72. nowe tłoczki z Forda Sierry 88r.
73. restauracja komory silnika, czyszczenie mechaniczne, Ferata, Ferox, lakier epoksydowy
74. Nowa kopułka aparatu zapłonowego + palec rozdzielacza
75. Nowe uszczelniacze wałków, wału, aparatu zapłonowego, adaptera filta oleju
76. nowy filtr oleju, nowy rozrząd
77. piaskowanie i malowanie proszkoe pokrywy zaworów, plenum, osłony kolektora
78. malowanie osłony rozrządu i osłony swiec
79. nowe uszczelniacze gniazd świec
80. nowe przewody podciśnień Samco
81. nowy czujnik analogowy prędkości
82. AutoGauge Temp oleju Ciś oleju + adapter pod filtr
83. mniejsze i lekkie koło psowe
84. malowanie silnika
85. nowa uszczelka pod pokrywe zaworów
86. mega squirt 2 PCB3
87. bandażowanie kolektora wylotowego
88. Ypipe z 4AFE
89. ... nie pamietam
90... w trakcie
To były suche fakty, teraz kilka fotek jak to było.
1.Start23.11.2009
2. Blacharka/walka z rudą/konserwacja
3.Malowanie/oklejanie
4.Składanie
5.Zawieszenie
6.Ogarnięcie komory silnika
7.Silnik i skrzynia
8.Odbudowa zacisków
Ostatnio zmieniony przez jeere 2011-11-22, w całości zmieniany 4 razy
gratuluje ambitego projektu. Jedna z fajniejszych corolli O! nie było widać 2giej części zdjęć jak pisałem! Tym większe propsy za to że samochód nie stoi i błyszczy a jeździ i to po tracku.
Ostatnio zmieniony przez Słowik 2010-11-17, w całości zmieniany 1 raz
Kurcze naprawdę ogrom roboty zrobiłeś kolego, szacun za zaparcie i chęci! Efekt końcowy powala.
A furka na chodzie bo jakoś tajemniczo opisałeś i nie do końca wiadomo....
Auto: AE82GT
Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 397 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-11-17
Słowik - takie było główne założenie, małe zwinne do zabawy na torze, koniecznie japońskie.
Prowadziła się całkiem sympatycznie, jak się okazało upalałem na 2ipół gara Myślałem, że mi zalewa świece, a to już był początek końca.
l3mur91 - tia, tylko z czasem na updatowanie na forach kiepskawo
SEBOL75 - tak więc na obecną chwile czekam aż kolega zrobi mi wiązkę od nowa, brakuje mi jeszcze kilka dupereli, płynów etc. Idealnie byłoby do miesiąca odpalić. Potem muszę zbudować układ wylotowy i stroić.
Auto powinno być kompletnie inne w prowadzeniu, przebudowany zawias, twardsze gumki, twardsze sprężyny, przesiadka z 14'' na 15'' więc inna guma i nieco mocniejszy motor. Ostatnio gibało się na zakrętach. Nie ma wspomagania i tak zostanie klasycznie, jest frajda, trzeba się nakręcić kołem bo niestety przełożenie nie najlepsze.
Ambitny plan na stage2 to @ 180-190hp, ale do tego daleko na razie chciałbym aby wszystko było Ok z silnikiem i cała praca nie poszła na marne.
Nah, moja ulubiona Rolka
Jestem pełen podziwu dla pracy jaką włożyłeś w to auto. Jest po prostu piękne.
I wdzięczny jestem za info na temat Toyotowskich silników
_________________ "It will seem difficult at first, but everything is difficult at first."
- Musashi Miyamoto
Patrząc na to jak projekt się rozwijał widzę ze ja zacząłem od d... strony
_________________ The best engine in the world is the vagina, it takes any size piston, its self lubricating, starts with 1 finger, and every 4 weeks does an oil change. It's a pity the ECU is so damn temperamental.
Auto: AE82GT
Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 397 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-11-17
Miki napisał/a:
Wow jest PRO!
Patrząc na to jak projekt się rozwijał widzę ze ja zacząłem od d... strony
Ojtam, ojtam, tyle błędów popełniłem, że hej, kupa kasy niepotrzebnie wydana, trochę los pozmieniał plany, naciołem się na nieuczciwych "fachowców", dopiero jak sam się zabrałem za dłubanie mam satysfakcje i czyste sumienie. Niestety deficyt czasu i brak lokalu do dłubania. Każdy kolejny projekt będzie łatwiej zrealizować jeśli chodzi o logistykę etc. Podobnie jak Kamilcom, prawie rok temu nie umiałem klocków sam zmienić, nadal mam duże braki, ale jest zapał i cieszy nauka, a że nie jedzi... może zacznie
Ps. wasze Gttki i E8 mają kupe podobieństw jeśli chodzi o rozwiązania układów róznych i prawdopodobnie graty powstawały w tej samej fabryce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum