Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
EG5 by Gumka23 & Kropka
Autor Wiadomość
Gumka23 
DDTC in progress...


Auto: EG5 & CW3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 6513
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-07-22   

Tylko mi cos pistolet od dystrybutora nie pasuje, wiec przez lejek tankuje :lol:
_________________
 
 
 
lozek 

Auto: EP3 + K20A2
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1152
Skąd: WWA
Wysłany: 2014-07-22   

Ja to rozumiem, że żarty itd, ale czy komentujący auto Gumki na pewno rozróżniają kompresję i stopień sprężania? ;-)
_________________

 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2014-07-22   

raczej nie :) W normalnym silniku przy seryjnych CR zdrowe motory pokazują do 15tu, MOZE 16tu barów. Tu masz 19,5 także jednak jest coś więcej, niż normalnej benzynie :)
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
Gumka23 
DDTC in progress...


Auto: EG5 & CW3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 6513
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-07-22   

Hm, nawet w sumie nie wpadlem na to, ze cr mozna mierzyc manometrem.

Dla sprostowania. Cisnienie sprezania w cylindrze wynosi 19,5 bara. Stopien sprezania, CR, Compression Ratio wynosi 12,5:1 .

Fawor, 15 to w sumie bardzo zdrowy motor. Normalnie wychodzi w okolicach 13.. przynajmniej te pomiary, ktore ja widzialem.
_________________
 
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2014-07-22   

Gumka23 napisał/a:
Fawor, 15 to w sumie bardzo zdrowy motor. Normalnie wychodzi w okolicach 13..

Zaiste Milordzie. Chciałem uniknąć sytuacji, ze napisze 14, a ktoś się odezwie "a ja miałem 15,1" :)
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
lozek 

Auto: EP3 + K20A2
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1152
Skąd: WWA
Wysłany: 2014-07-22   

Fawor napisał/a:
raczej nie :) W normalnym silniku przy seryjnych CR zdrowe motory pokazują do 15tu, MOZE 16tu barów. Tu masz 19,5 także jednak jest coś więcej, niż normalnej benzynie :)


A jesteś mi w stanie to wyjaśnić? Jak jest bardziej doprężony motor to pierścienie mocniej trzymają? Brzmi to dziwnie i nie do końca to rozumiem :) Oczywiście bez żadnych spin, kontynuuje temat ze zwykłej ludzkiej ciekawości :)

Tak czy siak nie wiedziałem, że tu aż 12,5:1 jest. Grubo Grubo :)
_________________

 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2014-07-22   

lozek napisał/a:
A jesteś mi w stanie to wyjaśnić? Jak jest bardziej doprężony motor to pierścienie mocniej trzymają? Brzmi to dziwnie i nie do końca to rozumiem Oczywiście bez żadnych spin, kontynuuje temat ze zwykłej ludzkiej ciekawości

no dokladnie - większa szczelność z racji nowych pierścieni i nowych gładzi + wyższy stopień sprężania. Kompresja jest wartością cisnienia, CR jest wielkości ą matematyczną, ale własnie matematyczne zwiększanie stosunku całej objętości cyl w stosunku do komory spalania ma skutkować fizycznym wzrostem ciśnienia w cylindrze czyli mocniejszym sprężeniu mieszanki :) Jedno idzie za drugim.
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
Gorlis 


Auto: Civic B18C4
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 1089
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-07-22   

CR to stosunek dwoch objetosci to wszyscy wiemy (tak? ;-) ).
Jesli bardziej sprezamy mieszanke to logiczne ze cisnienie pod koniec suwu sprezania musi byc wieksze?

Przyklad "na narkomana" :lol: :
Wez strzykawke, wyciagnij tloczek (czy jak to sie w strzykawce nazywa) na maxa, zakryj czubek palcem i scisnij do polowy. masz CR ok 2:1 i jakies male cisnienie dzialajace na palec.
Wcisnij tloczek ile sie da, bedziesz mial CR pewnie powyzej 15 (nie wiem ile strzykawki maja pojemnosci) a i cisnienie dzialajace na palec zacznie byc wyczuwalne.
_________________
www.facebook.com/CivicGorlis/
 
 
lozek 

Auto: EP3 + K20A2
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1152
Skąd: WWA
Wysłany: 2014-07-22   

No to w sumie banalnie proste i oczywiste, w tę stronę nie kminiłem hahaha. Zbyt proste by na to wpaść.

Dzięki panowie !
_________________

 
 
wierzba 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 3637
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2014-07-23   

lozek widocznie nie masz dośiwadczenia jako narkoman jak Gorlis ;) :lol:
 
 
Gorlis 


Auto: Civic B18C4
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 1089
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-07-23   

No jak nie, zobacz jak od razu zrozumial :mrgreen:
_________________
www.facebook.com/CivicGorlis/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna