Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Best Drift Car?
Autor Wiadomość
Deox 
Administrator


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 6317
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2006-12-05   Best Drift Car?

Szperając po necie szukałem odpowiedzi na pytanie, jaki samochód jest uznawany za najlepsze auto do driftu, chodzi mi o dokładnego producenta, model itp. Na myśl przychodziła mi tu Toyota AE 86, oraz niektóre Nissany, niestety nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi, ale za to natknołem się na informacje, czym taki samochód powinien się charakteryzować. Wiadomym jest, że podstawowym warunkiem jest posiadanie tylnego napędu i sporej mocy na kołach, ale co dalej? Na te i podobne pytania odpowiada po części ten arytukuł, znaleziony na stronie: www.driftsession.com . Art po angielsku, ale myśle, że sobie poradzicie.


"Characteristics of a "Good" Drift Car

While we at the Drift Session believe that you can drift just about anything with wheels, there are certain things that you should look for when purchasing a vehicle. While any or all of these things are not absolutely necessary, this list serves as a good starting point for vehicle purchases.

Keep in mind that there is no best vehicle for drifting. Everything is based off of personal preferences and driving style. A 'best' vehicle would most likely be one that is reliable and able to perform well and consistently with your driving style. While all vehicles have their advantages and drawbacks, the most common drift vehicles tend to have these characteristics:

1. Reasonably priced. If you get a car at a reasonable price you won't feel too bad if you throw it into a guardrail. On the other hand, if you've spent your entire life savings on your vehicle, it's going to have an adverse affect on your attitude towards driving.

2. Attainable. Look for what's available close to home and deal with what you have. People have the misconception that the AE86 and the 240sx are the greatest drift vehicles on earth. Why else would the Japanese use them for competitions unless they were the best cars around? Chances are that the Japanese use them because they're consistent with the vehicle buying characteristics on this list. Use what you can get and then make the vehicle do what you want.

3. Cheap to repair. You're going to end up breaking a few things on your vehicle while drifting, so get ready to make a few repairs every now and then. If you have to ship in basic replacement parts from Japan every other week, it's going to add up. We looked at the cost of vehicle maintenance / upkeep before so you know about building a car that can be easily maintained.

4. Good aftermarket product support. With popular tuning vehicles you'll have access to more aftermarket performance and appearance products. With more selection comes increased competition between manufacturers and lower prices for consumers. Choose a vehicle that will allow you to purchase and install upgrades on a regular basis with little trouble.

5. Rear wheel drive. Probably the most important characteristic of a drift vehicle. While we at the Drift Session believe that you can drift anything with wheels, regardless of drive train type, it will be much easier to start out with a rear wheel drive vehicle."

Jeśli kogoś interesuje ten temat, to zapraszam do dyskusji.
 
 
 
giker_86 


Auto: Prelude 3g B20A9
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 8
Skąd: Chełmno
Wysłany: 2007-08-28   

Ważny jest także roskład masy najlepiej 50 na 50, duży kąt skretu. W D1GP najwiecej jeździ Nissanów S14 i S15.
_________________

 
 
rdk 
me against the world


Auto: służbowe
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 10509
Skąd: Miasto Aniołów
Wysłany: 2007-08-28   

giker_86 napisał/a:
50 na 50
ae86 ma chyba taki rozkład masy, no nie :hyhy: ?
 
 
 
Krychu 
Król Spamu


Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 9054
Skąd: ____________________
Wysłany: 2007-08-28   

stawiam na jakiegos Nissan'a, z tym 86 to bym nie przesadzal, to dobre autko dla poczatkujacego driftera, a jak sie juz nauczy to tez bedzie nim wymiatał, ale najlepszy driftowóz to z pewnoscia nie jest :-)
_________________
 
 
giker_86 


Auto: Prelude 3g B20A9
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 8
Skąd: Chełmno
Wysłany: 2007-08-28   

Właśnie rozkład masy to największa zaleta hachi roku, ulubionej bryki Keiichiego.
Polody też teraz nismo (s14) jezdzi. :-D
_________________

 
 
shadow 
darkBLUEkefiR


Auto: EG6 b16a2
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 121
Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-08-28   

moim zdaniem nie istnieje jeden najlepszy model, wszystkie wymienione ae86 chaser silvie s12 s13 s14 s14a s15 skyline 350z nsx mr2 supra i wiele innych, wszystkie sa na prawde dobrymi autami do driftu tylko ze kazdym z nich troche inaczej sie jezdzi. kazde z nich podpasuje innemu kierowcy, np s13 trzeba zdecydowanie mocniej naciskac pedal hamulca i zaciagac reczny zeby wprowadzic auto w poslizg momentami robi sie bardzo podsterowne, dopiero po zmianie zawieszenia z przodu na duuuuzo twardsze ten problem ustepuje, mr2 juz odwrotnie ze wzgledu na silnik z tylu doskonale do techniki driftu polegajacej na balansie autem. ze wzgledu na rozklad masy prym wioda tu ae86 (jednak ze wzgledu na slabe dostepne jednostki napedowe i rowniez to ze jest to auto wiekowe nadaje sie glownie do nauki driftu, gdzie auto jest mocno podatne na stluczenia i nie jest wymagana az taka duza moc) i s14/s15 (te juz w drifcie na wyzszym poziomie, sam wyglad i dostepna moc wyjsciowa 200KM powoduje ze ludzie decyduja sie na kupno takich aut, sa to tez auta duzo mlodsze od 1994r w gore). jak sie myle to niech mnie poprawi ktos ;)
_________________
EG4 bylo
EG6 jest !!!
 
 
 
Lubczan 


Auto: Brak
Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-08-29   

Skyline to tylko GTS - tylko one mają napęd na tył.
NSX - nigdy nie widziałem, żeby ktoś tym driftował.
MR2 to ryzykowna sprawa. Silnik jest umieszczony centralnie i łatwo wykręcić spina.


A jak jest z MX5 ?
 
 
 
Krychu 
Król Spamu


Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 9054
Skąd: ____________________
Wysłany: 2007-08-29   

MX-5 podobnie jak 86 ma dobry rozkład masy ale do mocarzy nie nalezy :-)
_________________
 
 
shadow 
darkBLUEkefiR


Auto: EG6 b16a2
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 121
Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-08-29   

Lubczan napisał/a:
Skyline to tylko GTS - tylko one mają napęd na tył.
nie chcialem juz wypisywac konkretnych modeli
Lubczan napisał/a:
NSX - nigdy nie widziałem, żeby ktoś tym driftował.
ale ja widzialem
Lubczan napisał/a:
MR2 to ryzykowna sprawa. Silnik jest umieszczony centralnie i łatwo wykręcić spina.
no tak racja ze centralnie (pozno juz bylo :D )
a co powiecie o betoniarkach(BMW) hehehehehhe. nie no tak smiechem zartem ale ja widzialem jak tym w Japonii drifty sadza. tylko to sa chyba po swapie na jednostki nissana lub hondy
_________________
EG4 bylo
EG6 jest !!!
 
 
 
Majstor 
CalifornicatioN

Auto: 508
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 1603
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2007-08-29   

według mnie obstawiałbym corolke AE86 , nissana s13 i s14 i supre są piekne i w sumie japonia na tym jezdzi i usa i niektorzy polacy / a ogolnie wydaje mi sie ze nie kazdy samochod dla kazdego kierowcy .
 
 
Krychu 
Król Spamu


Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 9054
Skąd: ____________________
Wysłany: 2007-08-29   

ja też nie kojarze NSX'ów z driftingiem ale...
NSX drifting (klik) 8-)

a TUTAJ troche driftingu różnymi autami, polecam obejrzec, moze to wam rozjaśni umysł :-)
nie rozumiem po japonsku, ale chyba wg. nich:
1 - NSX-R
2 - GT-R
3 - WRX-RA STi
i chyba jeszcze Supra RZ załapała sie na 4 miejsce :-P
_________________
 
 
giker_86 


Auto: Prelude 3g B20A9
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 8
Skąd: Chełmno
Wysłany: 2007-08-29   

W polsce to nawet fiat 125p jeździ w zawodach driftingowych i nawet sobie radzi. :mrgreen:
_________________

 
 
Lubczan 


Auto: Brak
Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-08-29   

Nie nabijałbym się z BMW.
Gdzieś słyszałem, że BMW M3 wymiatałoby w driftach i touge, tylko nie jest tak nastawione na eksport do japonii, a i rynek części tuningowych nie jest tak duży jak dla Hondy/Nissana/Toyoty.
 
 
 
shadow 
darkBLUEkefiR


Auto: EG6 b16a2
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 121
Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-08-29   

wspominajac o bmw mialem na mysli popularne u nas 'trojki'. a czy by wymiatalo moze za duzo powiedziane, mysle ze po prostu nie odstawaloby od japonskich maszyn
_________________
EG4 bylo
EG6 jest !!!
 
 
 
domokun 


Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 30
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: 2007-08-30   

najlepsza jest AE 86, jedna z pierwszych driftcarów
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna