Szperając po necie szukałem odpowiedzi na pytanie, jaki samochód jest uznawany za najlepsze auto do driftu, chodzi mi o dokładnego producenta, model itp. Na myśl przychodziła mi tu Toyota AE 86, oraz niektóre Nissany, niestety nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi, ale za to natknołem się na informacje, czym taki samochód powinien się charakteryzować. Wiadomym jest, że podstawowym warunkiem jest posiadanie tylnego napędu i sporej mocy na kołach, ale co dalej? Na te i podobne pytania odpowiada po części ten arytukuł, znaleziony na stronie: www.driftsession.com . Art po angielsku, ale myśle, że sobie poradzicie.
"Characteristics of a "Good" Drift Car
While we at the Drift Session believe that you can drift just about anything with wheels, there are certain things that you should look for when purchasing a vehicle. While any or all of these things are not absolutely necessary, this list serves as a good starting point for vehicle purchases.
Keep in mind that there is no best vehicle for drifting. Everything is based off of personal preferences and driving style. A 'best' vehicle would most likely be one that is reliable and able to perform well and consistently with your driving style. While all vehicles have their advantages and drawbacks, the most common drift vehicles tend to have these characteristics:
1. Reasonably priced. If you get a car at a reasonable price you won't feel too bad if you throw it into a guardrail. On the other hand, if you've spent your entire life savings on your vehicle, it's going to have an adverse affect on your attitude towards driving.
2. Attainable. Look for what's available close to home and deal with what you have. People have the misconception that the AE86 and the 240sx are the greatest drift vehicles on earth. Why else would the Japanese use them for competitions unless they were the best cars around? Chances are that the Japanese use them because they're consistent with the vehicle buying characteristics on this list. Use what you can get and then make the vehicle do what you want.
3. Cheap to repair. You're going to end up breaking a few things on your vehicle while drifting, so get ready to make a few repairs every now and then. If you have to ship in basic replacement parts from Japan every other week, it's going to add up. We looked at the cost of vehicle maintenance / upkeep before so you know about building a car that can be easily maintained.
4. Good aftermarket product support. With popular tuning vehicles you'll have access to more aftermarket performance and appearance products. With more selection comes increased competition between manufacturers and lower prices for consumers. Choose a vehicle that will allow you to purchase and install upgrades on a regular basis with little trouble.
5. Rear wheel drive. Probably the most important characteristic of a drift vehicle. While we at the Drift Session believe that you can drift anything with wheels, regardless of drive train type, it will be much easier to start out with a rear wheel drive vehicle."
Jeśli kogoś interesuje ten temat, to zapraszam do dyskusji.
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 9054 Skąd: ____________________
Wysłany: 2007-08-28
stawiam na jakiegos Nissan'a, z tym 86 to bym nie przesadzal, to dobre autko dla poczatkujacego driftera, a jak sie juz nauczy to tez bedzie nim wymiatał, ale najlepszy driftowóz to z pewnoscia nie jest
moim zdaniem nie istnieje jeden najlepszy model, wszystkie wymienione ae86 chaser silvie s12 s13 s14 s14a s15 skyline 350z nsx mr2 supra i wiele innych, wszystkie sa na prawde dobrymi autami do driftu tylko ze kazdym z nich troche inaczej sie jezdzi. kazde z nich podpasuje innemu kierowcy, np s13 trzeba zdecydowanie mocniej naciskac pedal hamulca i zaciagac reczny zeby wprowadzic auto w poslizg momentami robi sie bardzo podsterowne, dopiero po zmianie zawieszenia z przodu na duuuuzo twardsze ten problem ustepuje, mr2 juz odwrotnie ze wzgledu na silnik z tylu doskonale do techniki driftu polegajacej na balansie autem. ze wzgledu na rozklad masy prym wioda tu ae86 (jednak ze wzgledu na slabe dostepne jednostki napedowe i rowniez to ze jest to auto wiekowe nadaje sie glownie do nauki driftu, gdzie auto jest mocno podatne na stluczenia i nie jest wymagana az taka duza moc) i s14/s15 (te juz w drifcie na wyzszym poziomie, sam wyglad i dostepna moc wyjsciowa 200KM powoduje ze ludzie decyduja sie na kupno takich aut, sa to tez auta duzo mlodsze od 1994r w gore). jak sie myle to niech mnie poprawi ktos
Auto: Brak
Dołączył: 18 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-08-29
Skyline to tylko GTS - tylko one mają napęd na tył.
NSX - nigdy nie widziałem, żeby ktoś tym driftował.
MR2 to ryzykowna sprawa. Silnik jest umieszczony centralnie i łatwo wykręcić spina.
Skyline to tylko GTS - tylko one mają napęd na tył.
nie chcialem juz wypisywac konkretnych modeli
Lubczan napisał/a:
NSX - nigdy nie widziałem, żeby ktoś tym driftował.
ale ja widzialem
Lubczan napisał/a:
MR2 to ryzykowna sprawa. Silnik jest umieszczony centralnie i łatwo wykręcić spina.
no tak racja ze centralnie (pozno juz bylo )
a co powiecie o betoniarkach(BMW) hehehehehhe. nie no tak smiechem zartem ale ja widzialem jak tym w Japonii drifty sadza. tylko to sa chyba po swapie na jednostki nissana lub hondy
według mnie obstawiałbym corolke AE86 , nissana s13 i s14 i supre są piekne i w sumie japonia na tym jezdzi i usa i niektorzy polacy / a ogolnie wydaje mi sie ze nie kazdy samochod dla kazdego kierowcy .
a TUTAJ troche driftingu różnymi autami, polecam obejrzec, moze to wam rozjaśni umysł
nie rozumiem po japonsku, ale chyba wg. nich:
1 - NSX-R
2 - GT-R
3 - WRX-RA STi
i chyba jeszcze Supra RZ załapała sie na 4 miejsce
Auto: Brak
Dołączył: 18 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-08-29
Nie nabijałbym się z BMW.
Gdzieś słyszałem, że BMW M3 wymiatałoby w driftach i touge, tylko nie jest tak nastawione na eksport do japonii, a i rynek części tuningowych nie jest tak duży jak dla Hondy/Nissana/Toyoty.
wspominajac o bmw mialem na mysli popularne u nas 'trojki'. a czy by wymiatalo moze za duzo powiedziane, mysle ze po prostu nie odstawaloby od japonskich maszyn
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum