Kilka tygodni temu odezwał się do mnie Mateusz Dąbrowski, opiekun medialny warsztatu Arka Akut Kuźnia z Warszawy. Wspólnie z Mateuszem nawiązaliśmy współpracę, która powinna zaowocować w postaci wielu ciekawych materiałów, które będziecie mogli przeczytać na łamach JDMO. Na początek zapraszam na krótki wstęp o warsztacie AAK i aucie, które właściciel przygotował dla siebie.
Arka Auta Kuźnia jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie firmy to warsztat ze sporym zapleczem, doświadczonymi i wykwalifikowanymi ludźmi, solidnym podejściem do Klienta i przede wszystkim mega, ale to mega porządkiem.
Specjalnie akcentuje słowo mega, gdyż podobnego ładu, czystości i porządku próżno szukać w większości warsztatów. Przypomnijcie sobie ile to razy zachwycaliśmy się jak Spoon Sports dba o zaplecze swojej "fabryki". Arka to oczywiście nie Spoon, ale widać, że tu również szanuje się swoją pracę i dba o codzienne otoczenie.
Dodatkowo cały ten ład niesamowicie kontrastuje z obiektem, w którym mieści się warsztat. Miejscówka jest bardzo klimatyczna, ma swój charakter i niewątpliwie wyglądem tłumaczy nazwę firmy. Najlepiej przekonajcie się o tym sami zaglądając do galerii na stronie AAK.
Powiedzenie "Jak cię widzą tak cię piszą" pasuje tu wręcz idealnie, a widzą dobrze i piszą dobrze. Wchodząc do takiego obiektu nie bałbym się zaufać i powierzyć swojego auta w ręce Arki.
Przejdźmy teraz do właściwego projektu. Właścicielem, pomysłodawcą i główny wykonawcą jest Michał, mechanik warsztatu Arka Auto Kuźnia. Bazą do stworzenia tego samochodu była Honda Civic EK4 z seryjnym motorem B16A2, który później również został uturbiony. Sporą okazją do swapa i budowy K24 turbo był silnik, który Michał miał szczęście zakupić. Szczęście ponieważ nowe serce Civica pochodzi z Accorda Type S, które w tym samochodzie nie zrobiło nawet 500km. Tak naprawdę K24 nie zdążyło się nawet dotrzeć, a już zmieniło nadwozie.
Sama koncepcja auta to przede wszystkim "cichociemność" i nie rzucanie się w oczy. I chyba się udało, bo czytając komentarze w temacie Michała nasi użytkownicy żartobliwie daliby autu maks 90km i silnik o pojemności 1.4 L. ;)
Oczywiście pierwsze wrażenie nie zdradza prawdziwych możliwości projektu, ale o tych powinna przekonać was już specyfikacja w prawej kolumnie. Wynik jaki został osiągnięty to 411 koni i 485 Nm, co spełni oczekiwania nawet najbardziej wybrednych i żądnych mocy kierowców.
Ja zostałem kupiony zarówno wyglądam jak i osiągami.
Na dziś to tyle, ale do projektu jeszcze wrócimy i będziecie mogli zapoznać się bardziej szczegółowo z procesem powstawania zawartości pod maską w kolejnych wpisach.
Autorem zdjęć do projektu jest Mateusz Dąbrowski.
Więcej o aucie znajdziecie na forum w temacie Honda Civic EK4 - K24/20T.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Komentarze 3
Ładowanie danych...
Limon
10.04.2012 16:46
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 3
3
|
|
|
Ten civic to wg. mnie najoryginalniejszy projekt jaki trafił ostatnio na nasze forum, nie krzyczy na ulicy "patrzcie jaki jestem szybki" i to mi się bardzo podoba, byłem zszokowany jak zobaczyłem wynik z rolek na forum. Sam warsztat też jest dla mnie absolutnie wyjątkowym miejscem, nie widziałem jeszcze czegoś takiego w Polsce.
|
Deox
10.04.2012 16:56
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 1
1
|
|
|
Mam podobne zdanie. Wyjątkowe auto i miejsce.
|
Kuba
10.04.2012 18:15
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestruj
X
Ilość ocen: 2
2
|
|
|
Arka Auta Kuźnia bardzo klimatyczna i warta nawet samego zobaczenia. Co do EK4 to projekt jest super. Silnik to całkowity odlot. (Osobiście Chciałbym zobaczyć tutaj dokładkę od SiR, lotkę od Sponna i jakąś ciekawą felgę od np. Volk'a.)
|
Dodaj swój komentarz:
Model:
Honda Civic EK4, 1996
Silnik:
dół k24 z accorda type-s 2005
głowica k20
wtryski 560 z evo
listwa paliwowa innovative mounts
regulator ciśnienia paliwa
pompa walbro 255
łapy silnika custom Auto Kuźnia
Elektronika:
hondata k-pro
strojenie niuton wystroimy.pl
Układ dolotowy:
kolektor ssący i przepustnica z ep3
orurowanie custom Auto Kuźnia
intercooler chińczyk
filtr grzybek
blow-off dv bosch
Układ wydechowy:
turbina z evo mr - td05hr16
kolektor wydechowy custom Auto Kuźnia
układ wydechowy 3" custom Auto Kuźnia
środkowy i końcowy el-tec z końcówką 3"
downpipe custom Auto Kuźnia 3"
wewnętrzny wg
Zawieszenie:
stabilizatory oem ek4
gwint pic
gumy zawieszenia oem
Układ hamulcowy:
przód: 300mm
klocek ate, tarcza ate
ep3 4x100 custom Auto Kużnia
tył: 262mm
klocek ate, tarcza ate
ep3 4x100 custom Auto Kuźnia
płyn dot 5.1
Wnętrze:
oem ek4
fotele toyota celica
zegary ag: temp. oleju, temp. wody, egt, boost, ciś. oleju
turbo timer stri
Body:
seria ek4
pełny detailing by detailers
Moc:
411km/485nm
Wykonanie:
Datsun 240Z by gusbo Ocena: 4.7 |
|
Honda S2000 AP1 by gusbo Ocena: 4.6 |
|
Honda Integra Type R DC2 by CMQ Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic Si Mugen by Bolek Ocena: 4.6 |
|
Honda Civic EK24 SiR by gaseb Ocena: 4.5 |
|
Mazda RX7 FC by Pudel Ocena: 4.5 |
|
Toyota MR2 SW20 GTS by sico Ocena: 4.5 |
|
Honda Civic EG4 by Dareko Ocena: 4.5 |
|
Mitsubishi Colt Mirage Cyborg-R by Kleju Ocena: 4.5 |
|
Nissan 350Z by Alanos Ocena: 4.5 |
10.11.2023 14:29 przez taknie0101
|
10.11.2023 14:28 przez taknie0101
|
14.12.2019 11:55 przez Elizra
|
25.03.2019 11:43 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:42 przez Pentoe
|
25.03.2019 11:41 przez Pentoe
|
09.10.2016 12:17 przez misiek86
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
30.09.2016 13:35 przez Cino
|
08.01.2015 23:13 przez pimp
|